Bright PosterΌλες οι φυλές διαφέρουν. Και γι αυτό ακριβώς καμία δεν είναι καλύτερη ή χειρότερη από την άλλη! Από το τηλεοπτικό δίκτυο Netflix και από τον σκηνοθέτη των ταινιών Harsh Times, Street Kings, End of Watch, Sabotage, Fury και Suicide Squad, έρχεται μια ιδιαίτερη αστυνομική περιπέτεια, που δύσκολα μπορεί να βρει κάποια να της μοιάζει. Τίτλος του καινούργιου φιλμ του David Ayer, που συνδυάζει δράση και φαντασία, είναι Bright και στο επίκεντρο της πλοκής βρίσκεται ένας πεπειραμένος αστυνομικός του Λος Άντζελες, που έχει για στενό του συνεργάτη ένα μέλος της παράξενης εξωγήινης φάρας που έχει βρει καινούργιο σπίτι στον πλανήτη. Μαζί το αχώριστο δίδυμο θα επιχειρήσει να εντοπίσει τι κρύβεται πίσω από την αινιγματική παρουσία μιας ανεξήγητης δύναμης, που σύμφωνα με τις προφητείες αναγγέλλει την έλευση ενός πολέμου που απειλεί να καταστρέψει τα πάντα. Αργόσυρτο αρχικά το τρίλεπτο τρέιλερ, μα κατοπινά ιδιαίτερα νευρώδες και ρυθμικό, μας εισάγει σε έναν κόσμο που πρέπει να συνηθίσουμε για να αποδεχτούμε την παρουσία των άγνωστων ξένων σε έναν κόσμο που δεν απέχει χρονικά από τον παρόντα. Το σενάριο του φιλμ που θα κάνει την επίσημη πρώτη του στις 22 Δεκεμβρίου 2017, φυσικά από τους δέκτες του καλωδιακού, ανήκει στον Max Landis που είναι επίσης υπεύθυνος για τα Chronicle, Me Him Her, American Ultra, Mr. Right, Victor Frankenstein.

Bright Movie

Τρομερό το πρωταγωνιστικό ζευγάρι που συνθέτουν ο σούπερ αστέρας Will Smith, παρέα με τον αγνώριστο Joel Edgerton, που δεν διακρίνεται καν πίσω από την μάσκα του ξενόφερτου στην γη ανθρωπόμορφου όντος. Την υπόλοιπη ερμηνευτική ομάδα συμπληρώνουν οι Noomi Rapace, Kenneth Choi, Brad William Henke, Lucy Fry, Edgar Ramírez, Ike Barinholtz, Brandon Larracuente και Dawn Olivieri.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!


Περισσότερα... »

Και μαζί και χώρια (Sous le même toit) PosterΚαι μαζί και χώρια
του Dominique Farrugia. Με τους Louise Bourgoin, Gilles Lellouche, Adèle Castillon, Kolia Abiteboul, Marilou Berry, Manu Payet, Julien Boisselier


Παίρνω το καπελάκι μου και...μένω!
του zerVo (@moviesltd)

Νά' μαστε πάλι εδώ Αντρίκο μου! Που σε είχα αφήσει τις προάλλες? Α, συζητούσαμε για τις σχέσεις των ζευγαριών θυμάμαι ξανά. Πως χωρίζουν τα αντρόγυνα λέγαμε και κλαίγαμε, που μια φορά κι έναν καιρό ξεκινούσαν τις κοινές τους ζωές με χορούς και πανηγύρια, ονείρατα και οράματα χίλια. Κάπου στην πορεία το ρομαντζάκι σπάει - λογικό - η Lacta πλέον τρώγεται από τον ένα, όχι όπως παλιά που η μοιρασιά γινόταν στο χιλιοστό, η παντρειά παίρνει την μόστρα της εταιρικής σύναψης συνεργασίας, οπότε αν κάτι στραβώσει παραπάνω στην πορεία μπαίνει λουκέτο. Όμορφα και πολιτισμένα. Σε συντριπτικό ποσοστό ο ανήρ, ένεκα μαγκιάς, ντομπροσύνης και σερνικού κύρους, αρπάζει οματιόν και βουρ για άλλες παραλίες, ώστε να παραμείνει η κυρά με τα κουτσούβελα κατ οίκον, προς σωστή (λέμε τώρα) διαπαιδαγώγηση των. Μην λησμονούμε όμως πως ευρισκόμαστε εις Γηραιά Ήπειρο που διασχίζει ασθμαίνουσα την οικονομική κρίση. Και τι συμβαίνει όταν δεν παίζει μία, ούτε για γκαρσονιέρα δέκα τετραγωνικών? Sous Le Meme Toit, που μεταφράζεται σωστά ως "Κάτω από την ίδια στέγη"...

Και μαζί και χώρια (Sous le même toit) Wallpaper
Ενδεχόμενα και πολύ να άντεξε τις εξωσυζυγικές ατασθαλίες του, η συνεσταλμένη νοσοκόμα Ντελφίν κι έτσι μετά από δεκαπέντε χρόνια κοινής συμβίωσης, έδωσε τα παπούτσια στο χέρι, στον χωρίς ίχνος συναίσθησης των οικογενειακών ευθυνών, σύζυγό της, Υβάν. Απέτυχε παταγωδώς και το πείραμα της ανοικτής σχέσης, που υπήρξε η τελευταία πιθανότητα να σώσουν την παρτίδα, συνεπώς εκείνος πλέον, πρέπει να αποχωρήσει από το σπίτι, καθώς προστάζει το διαζευκτήριο κι εκείνη να μείνει ολομόναχη, ζωντοχήρα πια, να μεγαλώσει τα δυο ανήλικα παιδιά τους. Περιπλανώμενος σε σπίτια φίλων και γνωστών, μέχρι να βρει που την κεφαλή κλίνη, ο ματαιόδοξος ανήρ, που καιρό τώρα περιμένει να πιάσει την καλή, ως επίδοξος μανατζαραίος φέρελπι ποδοσφαιριστή, μέχρι και στα παγκάκια θα ξενυχτήσει, βρώμικος και ταλαιπωρημένος, χωρίς ευρώ στην τσέπη. Και μέσα στην απελπισία του, ο φουκαράς, θα θυμηθεί πως όλο και κάποιο μερτικό του ανήκει από το διαμέρισμα που ζούσε...

Κι όχι τίποτα μικρό μερίδιο, το ένα πέμπτο, που στην θωριά του άστεγου φαντάζει με ολάκερο παλάτι. Άσε που θα βρεθεί και πάλι κοντά στα παιδιά του, που τα έχει επιθυμήσει, άντε και στην πρώην, που ούτε να την βλέπει, όπως λέει, αλλά, μεταξύ μας, η καρδούλα το ξέρει. Κι αυτή η άπονη, με το που πέσανε οι υπογραφές του χωρισμού, άνοιξε πανιά γι αλλού, σιγά μην καρτερούσε ακόμη τον προκομμένο, οπότε πλέον βρίσκεται υπό το καθεστώς τεράστιας έκπληξης, να τον ανεχτεί υποχρεωτικά και πάλι κάτω από το ίδιο κεραμίδι, υπό περιοριστικούς είναι η αλήθεια γι αυτόν όρους, μα μια φορά, την χαλάστρα στην λευτεριά και την ανεξαρτησία της την πετυχαίνει η απρόσκλητη παρουσία του.

Σε σημείο που αν έκανε πριν μια φορά σαν μωρό παιδί, τώρα η συμπεριφορά του έχει εκτραχυνθεί. Ζήλια το λες? Απόπειρα επαναπροσέγγισης? Όπως και να έχει ο πόλεμος ανάμεσα στον απερίσκεπτο, απίθανα χαλαρό και παλιμπαιδίζοντα Υβάν, που το νιώθει πως το παιχνίδι το χάνει και την χωρίστε με κι ας κλαίω, νοικοκυρά, που τώρα θέλει καλά και σώνει να περάσει το δικό της, Ντελφίν, έχει ξεκινήσει για τα καλά και κανείς δεν φαίνεται ικανός να παίξει ρόλο ειρηνευτικό. Ίσως ούτε τα μικρομέγαλα τέκνα τους, που μοιάζουν με την σκέψη και την συμπεριφορά τους, πολύ πιο ώριμα και αποφασιστικά από τους ίδιους τους, τους γελοιοποιημένους τους γονείς. Κι όσο εξακολουθεί να υφίσταται διαρκές ξεκατίνιασμα / ξεμπρόστιασμα / ξεπουπούλιασμα των πρώην, άλλο τόσο σου δίνεται η υποψία στο πίσω μέρος του μυαλού, πως για όλα ευθύνεται ο έρως που ξαναζεσταίνεται. Ή μήπως όχι?

Κακά τα ψέματα. Όλα όσα φαιδρά, γλαφυρά και σε πολλά σημεία απαραδέκτως υπερβολικά αφηγείται στην τιγκάτη στο φλασμπάκ πέρα δώθε εξιστόρηση του το κομεντάκι, τα έχουμε ματαδεί, πάρα πολύ πρόσφατα και σε πολύ πιο μελετημένη κινηματογραφική φόρμα. Στην πραγματικότητα το πόνημα του μεσιέ Dominique Farrugia - στενός κομπανιέρος του Alain Chabat στις "ξέφρενες" φάρσες που εκείνος σκάρωνε προ καιρού - ορίζει το εναλλακτικά κωμικό φλιπ σάιντ του διαζευκτικού δράματος L'Economie Du Couple του Lafosse, μιας και μοιάζει σχεδόν δοσμένο καρέ καρέ σε μια πιο αστεία βερσιόν του. Σύμφωνοι, δεν φτάνει σε επίπεδα πάτου, όπως στην περίπτωση του δίπτυχου Papa Ou Maman (που σημειωτέον συνέτριψε το παρόν στον μποξόφι) αλλά δεν πετυχαίνει και να γίνει κάτι περισσότερο από ένα πενιχρό άλμπουμ σκόρπιας αλληλουχίας σεκάνς. Που ακόμη κι αν παρατραβηγμένα σε πείσουν να χαμογελάσεις (το πολύ), από την άλλη μπαίνεις στο τριπάκι και το σκέφτεσαι διπλά, υπολογίζοντας στην σοβαρή πλευρά της σκέψης σου, τον κατακερματισμό των φαμιλιάρικων αξιών της αστικής σοσιετέ, όπως τον έχει επιφέρει η ριμάδα η κρίση. Εκμηδενισμός των φιλοδοξιών, γκρέμισμα των προσδοκιών, ξέσπασμα πάνω στον άνθρωπο που ορκίστηκες να ορίσει κάποτε, το άλλο σου μισό. Στοίβα οι αιτήσεις διαζυγίου...

Αν και εκ πρώτης όψης δεν το περίμενα, εντούτοις υπάρχει στην ατμόσφαιρα διάχυτη η (εχθρική) χημεία, ανάμεσα στους δυο αστέρες της παράστασης. Δίνοντας προτεραιότητα στις Κυρίες, πρέπει να ομολογήσω πως η Louise Bourgoin, μου είχε δώσει στο ερμηνευτικό της τύπου Adele Blanc Sec παρελθόν, την εντύπωση πως θα κινηθεί σε λαμπερότερα μονοπάτια, από το να φορέσει τόσο σύντομα το ρούχο της βασανισμένης από την ρουτίνα σαραντάρας. Απίστευτα όμορφη και σέξι, όποτε αφήνει κατά μέρος την ταυτότητα της οικοκυράς και σουλουπώνεται - το γνωστό συζυγικό μισμάτς δηλαδή - η Μπριτόνη, εξαρχής κερδίζει την, φθίνουσας πορείας, συμπάθεια του θεατή, κυρίως προβληματίζοντας τον, με το πως μπορεί κανείς άντρας, να απατήσει ετούτη την σκουρόλαγνη ματιά. Απάντηση που δεν παίρνουμε ποτέ από τον καθισμένο στην απέναντι γωνιά του ρινγκ, Gilles Lellouche, στην νηοστή του εμφάνιση αξούριστο, τεχνηέντως ατημέλητο και όχι συνηθισμένα καρικατουρίστικα κωμικό. Η πλάκα δεν είναι το φόρτε του κι αυτό είναι προφανές από το πρώτο λεπτό. Σε αντίθεση με τα νεο νουάρ φλικ στόρις, που έχει ολόσωστα τυποποιηθεί, ως εκ των κορυφαίων φραντσέζων στο genre στις ημέρες μας.

Οπότε Ανδρέα μου, γυρίζοντας στα ίδια και τα ίδια, δεν γίναμε τίποτα σοφότεροι παρακολουθώντας το Και Μαζί και Χώρια, ακόμα κι αν βαδίζουμε ολοταχώς για τα 21 έτη έγγαμου βίου και μάλλον οι σκόπελοι που θα μας έφταναν σε τέτοιες προβληματικές συνθήκες, έχουν παρακαμφθεί. Συνεπώς στο ξέσκεπο, κογιονάρουμε όσους τράκαραν στους βράχους και βαρέσαν διάλυση? Ε, δραματικό είναι εκ φύσης το θέμα βρε παιδιά. Δεν γίνεται να το πάρει κανείς εύκολα ως ανέκδοτο...

Και μαζί και χώρια (Sous le même toit) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Ιουλίου 2017 από την Odeon
Περισσότερα... »

Έρωτες & φιλίες (Love & Friendship) PosterΈρωτες & φιλίες
του Whit Stillman. Mε τους Kate Beckinsale, Xavier Samuel, Morfydd Clark, Chloe Sevigny, Emma Greenwell, Tom Bennett, James Fleet, Jemma Redgrave, Justin Edwards, Jenn Murray, Stephen Fry


Και Λαίδη και Αλήτισσα!
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Υπάρχουν και τέτοιες κινηματογραφικές μεταφορές

Μου αρέσει στα «προκαταρκτικά» των κειμένων για κάθε νέα ταινία που βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας μας να αναφέρω λίγα πράγματα για τον σκηνοθέτη της. Μ' αυτόν τον τρόπο (θεωρώ πως) ξεφεύγω από την αμηχανία της έναρξης και κάνω ένα μπάσιμο, που για κάποιους σινεφίλ, είναι χρήσιμο. Τώρα, πολλές φορές ο σκηνοθέτης παρουσιάζεται ως «ιδιαίτερος». Ε, μια χαρά ταιριάζει ο χαρακτηρισμός για τον Whit Stillman. Ο 65χρονος Αμερικανός σκηνοθέτης δεν έχει κάνει ποτέ μεγάλη εμπορική επιτυχία και κινείται πάντα στις παρυφές του Χόλιγουντ – ας του αναγνωρίσουμε το γεγονός ότι ποτέ δεν εντάχθηκε σ' αυτό, άρα είναι ανεξάρτητος δημιουργός. Τούτη εδώ είναι μόλις η πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του σε 26 χρόνια καριέρας! Προσωπικά, ξεχωρίζω ως καλύτερη ταινία του το «Οι τελευταίες μέρες της ντίσκο» (The Last Days of Disco, 1998), όπου, όλως τυχαίως (;) και πάλι συμπρωταγωνιστούσαν οι Kate Beckinsale και Chloë Sevigny, με την Αμερικανίδα Sevigny να έχει μεγαλύτερο ρόλο εκεί από τη Βρετανίδα Beckinsale. Και μια μικρή επισήμανση: ο Stillman έχει γυρίσει ταινία με τίτλο «Barcelona» το 1994! Τρομοκράτης κι αυτός!

Έρωτες & φιλίες (Love & Friendship) Quad Poster
Η ταινία είναι βασισμένη στο διήγημα «Λαίδη Σούζαν» της Jane Austen, το οποίο είχε γραφτεί σε μορφή επιστολών στα μέσα του 1790, αλλά δημοσιεύτηκε από τον ανιψιό της, Τζέιμς Έντουαρντ Όστεν-Λι, το 1871. Τα γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώθηκαν μέσα σε 26 ημέρες. Η παγκόσμια πρεμιέρα της έγινε στα τέλη Ιανουαρίου του 2016, στο φεστιβάλ του Σάντανς. Το μπάτζετ της ταινίας ήταν γύρω στα 3 εκατομμύρια δολάρια και οι εισπράξεις της στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τα 14 εκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την ταινία, την πιο εμπορική του Whit Stillman.

Η υπόθεση: Η πανέμορφη νεαρή (σχετικά) χήρα Λαίδη Σούζαν Βέρνον εγκαθίσταται προσωρινά στην έπαυλη των πεθερικών της, μέχρι να καταλαγιάσουν οι φήμες που κυκλοφορούν στους αριστοκρατικούς κύκλους, σχετικά με τις ερωτικές της περιπέτειες. Όσο βρίσκεται εκεί, είναι αποφασισμένη να εξασφαλίσει σύζυγο, τόσο για την ίδια, όσο και για την κόρη της Φρειδερίκη. Η τελευταία, αν και βρίσκεται σε ηλικία γάμου, αντιμετωπίζει απρόθυμα τα σχέδια της μητέρας της. Η Λαίδη Σούζαν όμως, συνεχίζει ακάθεκτη, προσελκύοντας ταυτόχρονα την προσοχή του όμορφου και νεαρού Ρέτζιναλντ Ντε Κόρσι (αδελφού της συννυφάδας της), του πλούσιου αλλά ανόητου Σερ Τζέιμς Μάρτιν και του εξωφρενικά γοητευτικού, αλλά παντρεμένου Λόρδου Μάνγουερικ. Η καρδιά της ανήκει στον Μάνγουερικ, στόχος για την ίδια είναι να αποκατασταθεί νυμφευόμενη τον Ντε Κόρσι και τα σχέδιά της για τη Φρειδερίκη περιλαμβάνουν γάμο με τον Μάρτιν. Όμως, σύντομα, η κατάσταση θα ξεφύγει από τον έλεγχό της, περιπλέκοντας τα πράγματα ακόμα περισσότερο. Θα μπορέσει να βρει διέξοδο;

Η άποψή μας: Από καιρού εις καιρόν βρίσκω τον εαυτό μου σε πλήρη... δυσαρμονία με τους συναδέλφους μου, ημεδαπούς και αλλοδαπούς, σ' ότι αφορά την «ανάγνωση» κάποιας ταινίας. Δεν το κάνω επίτηδες, για να ξεχωρίσω κι άλλα κομπλεξικά – απλά συμβαίνει. Άλλοτε μου αρέσει πολύ ταινία που παίρνει ασόδυα στα περίφημα αστεράκια κι άλλοτε δεν μπορώ να καταλάβω πως άρεσε στους πιο πολλούς κάποια ταινία, που την είδα, πέρασε και δεν ακούμπησε! Στη δεύτερη περίπτωση μπορούμε χαλαρά να κατατάξουμε τούτη την ταινία του Whit Stillman! Αν ρίξετε μια ματιά στο Rotten Tomatoes θα δυσκολευτείτε να βρείτε αρνητική κριτική για την ταινία. Κι εδώ, η εγχώρια κριτική, απ' όσο μπόρεσα να διαβάσω, την εκθειάζει! Εντάξει, την εκθειάζει και μένει στα τρία αστεράκια (στα πέντε) το ανώτερο, αλλά πάλι, βρίσκει πράγματα στην ταινία που προσωπικά και δεν τα αντιλήφθηκα και δεν τα γούσταρα.

Αν εν έτει 2017 αποθεώνουμε (;) μια ταινία εποχής, όπου η βασική πρωταγωνίστρια μηχανορραφεί ωσάν την... Βασιλειάδου για να παντρευτεί κάποιον με λεφτά τόσο η ίδια όσο και η κόρη της, και στραβός είναι ο γιαλός και στραβά αρμενίζουμε. Είναι φεμινιστικό όλο αυτό; Δεν νομίζω. Είναι προχώ; Χμ, εντάξει, η ελαφριά αποστασιοποίηση στον τρόπο εκφοράς του λόγου δίνει μια εσάνς μοντερνιάς στο όλο σκηνικό. Και κάθε είσοδος νέας σκηνής, με την χαρακτηριστική (εκνευριστική για μένα) μουσική υπόκρουση, με παρέπεμπε σε κατάσταση αναμονής για να δω κάτι που θα έφτιαχνε ο παλιός, καλός Greenaway. Αλλά φευ. Οι άντρες είναι τα βλαμμένα της υπόθεσης (με αποκορύφωμα τον Σερ Τζέιμς Μάρτιν, που όχι μόνο δεν αντιλαμβάνεται το μέγεθος της βλακείας του, δεν το κλείνει και το ρημάδι – ακούς εκεί, 12 εντολές!!!) και εννοείται πως λειτουργούν ως υποχείρια όλων των γυναικών κι όχι μόνο της πανούργας Λαίδης Σούζαν.

Τα... κοστούμια είναι φανταχτερά (ένα κόκκινο που φοράει η Beckinsale είναι μούρλια), υπάρχει μια ελαφράδα στην ατμόσφαιρα, οι επεξηγηματικοί τίτλοι, ιδίως στην αρχή, είναι έξυπνη ιδέα (άλλο που περισσότερο μπερδεύουν με τις πολλές πληροφορίες, παρά βοηθούν τον θεατή) αλλά ως εκεί. Μην τρελαθούμε κιόλας. Αλλά να μην χαλάσουμε και τις... φιλίες μας, έτσι; Για τους έρωτες, περιμένετε στο ακουστικό σας...

Έρωτες & φιλίες (Love & Friendship) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Ιουλίου 2017 από την Strada Films
Περισσότερα... »

Μ.Α.Τ. Μονάδα Αποδόμησης Τάξης (Raid Dingue) PosterΜ.Α.Τ. Μονάδα Αποδόμησης Τάξης
του Dany Boon. Με τους Alice Pol, Dany Boon, Florent Peyre, Michel Blanc, Anne Marivin, Patrick Mille


...με τα ροπαλάκια!
του zerVo (@moviesltd)

Μα σοβαρά τώρα. Υπήρξε σεναριογράφος που πήρε χαρτί και στυλό και κάθισε στο γραφείο του, μόνος και απερίσπαστος για να γράψει το θέμα κωμωδίας και φαντάστηκε πως θα ήταν αστείο να τοποθετήσει στο επίκεντρο της, τις Μονάδες Αποκατάστασης της Τάξης? Ποιο ακριβώς σκεπτικό τον οδήγησε σε αυτή την απόφαση και που στην ευχή του Θεού μπορεί να βρήκε σε αυτούς του μαυροντυμένους και αλεξίσφαιρους Ρομποκόπ χιουμοριστική πηγή που θα έκανε τον θεατή του πονήματος του, έστω να χαμογελάσει? Δεν λέω, ενδεχόμενα στην Φραγκιά, η δράση των ομάδων καταστολής βίας, να μην μοιάζει με την εγχώρια που τα ένστολα αρρωστάκια χτυπούν με τα γκλομπ κάθε λογής φουκαρά, παππού ή συνταξιούχο θα λάχει στον δρόμο τους, ώστε να ορίζουν την πλέον ανεπιθύμητη κάστα. Αλλά και πάλι, αν σε ρωτήσουν που πας? Πάω να δω μια κομεντί με κάτι ΜΑΤατζήδες. Το λες? Ε, δεν το λες...

Μ.Α.Τ. Μονάδα Αποδόμησης Τάξης (Raid Dingue) Wallpaper
Όνειρο ζωής αποτελεί για την τριαντάχρονη Ζοανά Πασκουαλί, το να καταφέρει κάποια στιγμή να φορέσει την στολή των ΜΑΤ. Ως χαμηλόβαθμη μπατσίνα, που αρκείται να μοιράζει κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα, ακόμη και στον ύπνο της βλέπει να πετυχαίνει σπουδαία επιχειρησιακά κατορθώματα, ως μέλος των επιλέκτων! Δυστυχώς για εκείνη, αμφότερες οι προσπάθειες της εισαγωγής στην σχολή εκπαίδευσης των καλύτερων, έχουν αποτύχει παταγωδώς, με συνέπεια στην τρίτη απέλπιδα απόπειρα της, να πρέπει να επιστρατεύσει τα μεγάλα όπλα! Όπερ σημαίνει τις υψηλές γνωριμίες στο Σώμα, του μπαμπά της, που τυγχάνει...Υπουργός των Εσωτερικών!

Ένα, δύο τηλεφωνήματα είναι αρκετά για να κάμψουν τις αντιστάσεις του διοικητή της μονάδας, προκειμένου να δώσει το πράσινο φως και η Ζοανά να γίνει η πρώτη γυναίκα που θα ντυθεί ΜΑΤατζού. Έστω κι αν τα προσόντα της είναι ανύπαρκτα, ακόμη κι αν η αχαροσύνη της μόνο την καταστροφή μπορεί να προκαλέσει στο μάχιμο σύνολο. Χαρακτηριστικά μηδενικά, που πολύ λογικά θα υποπέσουν στην αντίληψη του πεπειραμένου εκπαιδευτή της, Οζέν Φρουασάρ, που μάλλον με πολύ κακό μάτι έχει πάρει την ύπαρξη του μοναδικού θήλεος, μεταξύ όλων αυτών των νταβραντισμένων ανδρών. Ή μήπως λες να συμβαίνει κάτι άλλο και να παίζει ζήλια, για τα όμορφα ματάκια της νεοσύλλεκτης?

Το μπέρδεμα στην περίπτωση μας, που λειτουργεί απαγορευτικά στην ανάπτυξη αποξαρχής του ειδυλλίου, είναι που εκείνη, είναι λογοδοσμένη αλλού, σε μημουαπτικό όπως και απαιτητικό μορφονιό, που καλομαθημένο στην υψηλή κοινωνία, δεν μπορεί να συμβιβαστεί με τα ριψοκίνδυνα θέλω της αρραβωνιάρας. Εντάξει για να μην το πολυτραβάμε το πράμα, εφόσον αναφερόμαστε σε τρικολόρ κωμωδιάκι, τέτοιου είδους αδιέξοδα δεν παίζουν και το παραμύθι κάποια βολά, προς το φινάλε παίρνει το σχήμα του. Την ίδια στιγμή που προετοιμάζεται το έδαφος για την τελική μάχη, ενάντια στον καρικατουρένιο Βαλκάνιο τερορίστα (o Attal είναι ετούτος, ντυμένος έως και τρανς!), που η Ζοανά μέχρι ώρας περνά για μυστικό πράκτορα, μέσα στο κομφούζιο του φαντασμένου νου της.

Πρόκειται για την πέμπτη μεγάλου μήκους δημιουργία του σύγχρονου σούπερ αστέρα του Γαλλικού σινεμά, Dany Boon, όλες κομεντί, όπως και σχεδόν όλες έχουν σπάσει τα ταμεία, με την παρούσα να καταρρίπτει κάθε προηγούμενο ρεκόρ, πετυχαίνοντας σχεδόν ένα εκατομμύριο μπιλιέτα, την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας της. Εδώ ο ταλαντούχος και πολυσύνθετος κινηματογραφιστής, αφήνει πέρα την ηθογραφία που τον έκανε γνωστό σε Bienvenue Chez Les Ch'tis και Supercondriaque, προφανώς επηρεασμένος από τα συνεχή τρομοκρατικά κτυπήματα στην πατρίδα του και με μια έντονη διάθεση να μεταλλάξει την κακή ψυχολογία του κοινού, από τρομοκρατημένη σε κάπως χαλαρότερη. Ούτε οι ιδέες όμως, ούτε το υλικό του είναι σπουδαίου επιπέδου, για να που΄με πως το χειλάκι έσκασε, είτε στις στιγμές που η άτσαλη αστυνομικός εκπαιδεύεται, είτε όταν με το σήμα επίσημα στο μπράτσο παίρνει το όπλο της...

Όπως είναι λοιπόν αντιληπτό, ο Boon εδώ, δεν κρατά για τον εαυτό του τον βασικό χαρακτήρα της πλοκής του Raid Dingue, μεταβιβάζοντας τον στην Alice Pol, που καλείται να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά, στην πιο σημαντική στιγμή της μέχρι τώρα καριέρας της. Πολλά τα βάρη που πέφτουν πάνω της, μολονότι ο υποκριτικός περίγυρος είναι και ικανός και έμπειρος (από Blanc μέχρι Azema διαθέτει το πανέρι) και η νεαρή κωμικός δεν καταφέρνει να τα σηκώσει. Μορφασμοί, μουτσούνες, αδέξιες κινήσεις και άτεχνες υπερβολές, ορίζουν μια περσόνα περιορισμένου χιούμορ, πλάκας και συνεπώς κεφιού, το ακριβώς αντίθετο ας πούμε με εκείνη την αεράτης Goldie Hawn στην Private Benjamin. Εκεί είχαμε να κάνουμε με φανταρίνα όμως και ουχί με "νάτο το κοριτσάκι, με το ροπαλάκι", ιδιότητα που όπως προείπα, ελάχιστα, έως μηδενικά εξάπτει την προδιάθεση μου για μια αστεία ταινία της προκοπής.

Μ.Α.Τ. Μονάδα Αποδόμησης Τάξης (Raid Dingue) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Ιουλίου 2017 από την Spentzos Films
Περισσότερα... »

Αόρατος επισκέπτης (Contratiempo) PosterΑόρατος επισκέπτης
του Oriol Paulo. Mε τους Mario Casas, Ana Wagener, José Coronado, Bárbara Lennie, Francesc Orella, Manel Dueso


Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται...
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Χίτσκοκ ζεις, εσύ μας οδηγείς!

Ο Oriol Paulo γεννήθηκε το 1975 στη Βαρκελώνη, άρα, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα από τη δίκη της Ηριάννας, μπορεί και να είναι τρομοκράτης!!! Το σίγουρο είναι πως ο 42χρονος Καταλανός έχει δύο μεγάλου μήκους ταινίες στη φιλμογραφία του: τούτην εδώ και «Το σώμα» (El cuerpo, 2012), το οποίο είδαμε με... τέσσερα χρόνια καθυστέρηση πέρσι τον Μάιο στη χώρα μας! Εκείνη η ταινία τα πήγε εξαιρετικά καλά στην Ελλάδα, τόσο στο εμπορικό κινηματογραφικό κύκλωμα, όσο και ως dvd στα εναπομείναντα βιντεοκλάμπ. Κοινό στοιχείο των δύο ταινιών, πέρα από τον José Coronado, που έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και στις δύο, είναι το καλογραμμένο σενάριο, το σασπένς και η ανατροπή στο φινάλε.

Αόρατος επισκέπτης (Contratiempo) Quad Poster
Βασικός πρωταγωνιστής στην ταινία Contratiempo είναι ο Mario Casas, τον οποίο μόλις μια βδομάδα πριν είδαμε στο «Μπαρ» του Álex de la Iglesia, με εμφάνιση χίπστερ εκεί, ήτοι με μπόλικη γενειάδα, γυαλιά και ιδιαίτερα ρούχα. Η ταινία του Paulo βγήκε στην Ισπανία στις αρχές του φετινού Γενάρη και την είδαν πάνω από 500 χιλιάδες Ίβηρες!

Η υπόθεση: Ο Αντριάν Ντόρια είναι ένας νέος και ωραίος επιχειρηματίας στο αποκορύφωμα της καριέρας του. Έχει ανακηρυχθεί «Άνδρας της Χρονιάς» και η υψηλής τεχνολογίας εταιρία που διευθύνει, κατορθώνει να μπει στην ασιατική αγορά, με τεράστια προσδοκώμενα κέρδη. Παντρεμένος και με μια μικρούλα κόρη, ο Αντριάν φαίνεται να τα έχει όλα. Το μέλλον του ανήκει. Σωστά; Χμ... Ο Αντριάν συλλαμβάνεται στο δωμάτιο ενός μεγάλου ξενοδοχείου στην περιοχή Bierge της Αραγωνίας, κατηγορούμενος για τη δολοφονία της ερωμένης του, της φωτογράφου Λάουρα Βιδάλ, το πτώμα της οποίας ανακαλύπτεται μέσα στο ίδιο δωμάτιο. Ο Αντριάν ισχυρίζεται πως κάποιος τρίτος τους επιτέθηκε καθώς οι δυο τους βρίσκονταν μέσα στο δωμάτιο. Ως αποτέλεσμα της επίθεσης ο Αντριάν έχασε τις αισθήσεις του και η Λάουρα δολοφονήθηκε.

Ο δικηγόρος του Αντριάν, ο Φέλιξ, προσλαμβάνει τη Βιρτζίνια Γκούντμαν, η οποία είναι ειδική στην προετοιμασία μαρτύρων ή/ και κατηγορουμένων, λίγο πριν καταθέσουν σε δίκη. Μέσα σε ένα βράδυ η Βιρτζίνια πιέζει συνεχώς τον Αντριάν να ξεκαθαρίσει τα σκοτεινά σημεία της ιστορίας του προκειμένου να μην βρεθούν προ εκπλήξεων στη δίκη, με απώτερο σκοπό την αθώωσή του. Και προσπαθεί να διαπιστώσει πόση σχέση μπορεί να έχει ο φόνος της Λάουρα με ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα που είχε συμβεί λίγο καιρό πριν στην ίδια περιοχή αλλά και την εξαφάνιση ενός νεαρού κατοίκου του Bierge...

Η άποψή μας: Οι Ισπανοί τα τελευταία λίγα χρόνια έχουν δημιουργήσει κατά πως φαίνεται ένα πολύ δυνατό σινεμά, ιδίως σε ότι αφορά τις ταινίες είδους. Ή κάτι τέτοιο συνέβαινε επί πολλά χρόνια κι εμείς το αντιληφθήκαμε μόλις πρόσφατα, καθώς κάποιοι διανομείς τόλμησαν να φέρουν στη χώρα μας περισσότερες ταινίες από την ιβηρική χερσόνησο, οι οποίες γνώρισαν απρόσμενα μεγάλη (συγκριτικά) εμπορικά επιτυχία. Έτσι, πέρα από τον Almodovar, που... έπαιζε μπάλα μόνος του σχεδόν, ήρθαν στη φόρα και νέα ονόματα. Όπως τούτο, του Oriol Paulo. Ο οποίος πρέπει να έχει δει πολύ Hitchcock στη ζωή του! Όπως επίσης και πολύ Shyamalan. Όπως και στην προηγούμενη ταινία του, έτσι κι εδώ, χτίζει αργά αλλά σταθερά την ατμόσφαιρα μέσα στην οποία κινούνται οι ήρωές του.

Υπάρχει ένας βασικός αφηγητής, ο οποίος όμως δεν είναι αξιόπιστος, όπως αντιλαμβανόμαστε σχετικά γρήγορα (άρα, δεν κάνω spoiler). Χωρίς να βγάζει αναπάντεχα λαγούς από το καπέλο του, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος αρχίζει σταδιακά να μας αιφνιδιάζει με μια σειρά ανατροπές. Όλες καλομελετημένες, όλες ευφάνταστες, όλες τους χωρίς να αφήνουν περιθώριο στον θεατή να πει «κοίτα τώρα, αυτήν τη λεπτομέρεια δεν τη σκέφτηκε». Όπως πχ η σκηνή με την εύρεση φωτογραφιών στο υπερεκτιμημένο «Τρέξε!», που σαφώς έχει περισσότερα να πει από τούτη την ταινία, αλλά χάνει στις λεπτομέρειες, οι οποίες δεν έχουν προσεχθεί όσο θα έπρεπε. Από την άλλη, καμία από τις ανατροπές σε αυτήν την ταινία δεν είναι τέτοια που να κάνει τον θεατή να νιώθει ότι κάποιος του τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια! Σαν να τα περιμένει όλα αυτά, σαν να τα ψυχανεμίζεται. Οπότε και η τελική λύση ικανοποιεί τον θεατή και δεν νιώθει εξαπατημένος.

Αφήστε που εντελώς φλου και σε δευτεροτρίτο επίπεδο, για όποιον θέλει ντε και καλά να το πιάσει, ο δημιουργός μιλάει και για τα... καλά του καπιταλισμού. Ο καπιταλιστής προκειμένου να διατηρήσει τα κεκτημένα εννοείται ότι θα σκοτώσει, θα ληστέψει, θα πει ψέματα, θα κάνει ότι περνάει από το χέρι του για να διατηρήσει το status quo που τον ευνοεί. Οι φτωχοί είναι σαπάκια, εμπόδια στην... προσωπική ευτυχία! Το ωραίο είναι το άλλο: όταν η «ευτυχία» κινδυνεύει από μέλος της ίδιας τάξης, ε, κακό του κεφαλιού του (του μέλους ντε). «Καιρός να αφήσουμε τους εγωισμούς και να κοιτάξουμε λίγο τον εαυτό μας», που έλεγε ο παλιός, καλός (τότε) Αρκάς. Εννοείται πως οι μεγαλοαστοί είναι ενωμένοι στην προάσπιση των συμφερόντων τους έναντι της εργατικής τάξης αλλά όταν μπαίνει εμπόδιο και κάποιος από την τάξη τους, θα φαγωθεί χωρίς δεύτερη κουβέντα.

Προσεγμένη παραγωγή με ικανοποιητικές ερμηνείες (θα ήθελα λίιιιγο πιο γνωστά ονόματα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους), πολύ καλή διεύθυνση φωτογραφίας και μουσική που μένει στο νου. Μια χαρά θρίλερ λοιπόν. Καλά θα περάσετε όσοι το προτιμήσετε.

Αόρατος επισκέπτης (Contratiempo) Rating
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Ιουλίου 2017 από την Tanweer
Περισσότερα... »

Professor Marston & the Wonder Women PosterThe World Can't Stop Us! Βασισμένο σε πραγματικά περιστατικά, είναι το μόλις δεύτερο μεγάλου μήκους φιλμ της σκηνοθέτιδας Angela Robinson, που μέχρι στιγμής έχει καταγράψει στην φιλμογραφία της το νεανικού ενδιαφέροντος Herbie Fully Loaded με την Lohan στα νιάτα της, αλλά και κάποιες ξεχωριστές σειρές της μικρής οθόνης, όπως τα The L Word, Hung και True Blood. Τίτλος μακρινάρι του έργου εποχής είναι Professor Marston & The Wonder Women και στο επίκεντρο της πλοκής βρίσκεται ο Δόκτορ Ουίλιαμ Μόλτον Μάρστον, καθηγητής ψυχολογίας του Χάρβαρντ, που θα γίνει εκείνος όπου μέσα από την φαντασία του θα ξεπηδήσει η συμβολική κομικένια φιγούρα της Γουόντερ Γούμαν, στα μέσα της δεκαετίας του 40. Έμπνευση για την δημιουργία του χαρακτήρα της υπέρ ηρωίδας θα πάρει από την λατρεμένη του σύζυγο Ελίζαμπεθ Μάρστον, αλλά και την κοινή τους ερωμένη Όλιβ Μπερν. Δύο πανίσχυρης προσωπικότητας γυναίκες που εκτός από την στενή επαγγελματική συνεργασία τους μαζί του, θα κτίσουν και μια κρυφή, ξεχωριστή ερωτική σχέση, που θα αποφέρει, μυστηριωδώς είναι η αλήθεια, την γέννεση μιας από τις πλέον λατρεμένες μορφές του αναγνωστικού κοινού. Το τρέιλερ χαρισματικό στον σχεδιασμό της παραγωγής, ανακοινώνει μέσα από την διανομή της Annapurna Productions την επίσημη κυκλοφορία του φιλμ στις αίθουσες, στις 27 Οκτωβρίου 2017.

Professor Marston & the Wonder Women Movie

Κεντρικός πρωταγωνιστής της ταινίας είναι ο Luke Evans που υποδύεται τον Καθηγητή Μάρστον, στην πορεία του από την σύλληψη της ιδέας, μέχρι και την πραγματοποίηση της, αρχικά στο τεύχος νούμερο 8 των All Star Comics τον Δεκέμβρη του 41 και ακολούθως σε αυτόνομου τίτλου περιοδικό, στα μέσα του 1942. Τις γυναίκες της ζωής του ερμηνεύουν δύο πραγματικές κούκλες, η Rebecca Hall και η Bella Heathcote, ενώ το καστ συμπληρώνουν και οι Oliver Platt, Connie Britton.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!


Περισσότερα... »

Alpha PosterΟι ηγέτες γεννήθηκαν μέσα από την επιβίωση! Ως επική περιπέτεια δράσης συστήνεται η περίπτωση του Alpha - με πρότερο, αρκετά παράξενο είναι η αλήθεια,  τίτλο The Solutrean - που σκηνοθετεί ο αξιόλογος αν μη τι άλλο δημιουργός Albert Hughes (ο ένας εκ των δύο αδελφών υπεύθυνων για το From Hell) που όμως έχει να ασχοληθεί με το σινεμά από το 2010 και το πολυδιαφημισμένο τότε The Book Of Eli. Πρόκειται για την ιστορία ενός νεαρού αγοριού του Ζέτα, πρωτόγονου της εποχής των παγετώνων, 20 χιλιάδες χρόνια πριν, που κατά την διάρκεια κυνηγιού θα τραυματιστεί από την επίθεση βίσονα και θα αφεθεί από τους συντρόφους του στο έλεος του Θεού. Ανήμπορος καν να κινηθεί ο κυνηγός, θα βρει ανέλπιστη βοήθεια από έναν μοναχικό άγριο λύκο, που θα του δώσει την σωτήρια συμπαράσταση για να βγει ζωντανός από το παράξενο παιχνίδι επιβίωσης στην φύση. Γερό χαρτί για μια εμπορική επιτυχία για την Sony, που μόλις έδωσε στην κυκλοφορία το πρώτο επίσημο τρέιλερ, το οποίο διαθέτει μια δυναμική αναπαράσταση της εποχής των πάγων, βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη του σασπένς που κρύβει πίσω της η πλοκή. Παγκόσμια πρεμιέρα στους κινηματογράφους στις 9 Μαρτίου 2018.

Alpha Movie

Τον ρόλο του πιτσιρίκου που παλεύει να βγει ζωντανός από τις κακουχίες υποδύεται ο Kodi Smit McPhee από τα διασημότερα πρόσωπα πρόσφατων adventures, όπως τα The Road, Let Me In, Romeo And Juliet, Dawn Of The Planet of the Apes, Slow West, X-Men Apocalyps, ενώ το υπόλοιπο καστ συμπληρώνουν και οι Nathasia Malthe, Leonor Varela και Johannes Haukur Johannesson.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!


Περισσότερα... »

The Layover PosterΑκόμη κι οι καλύτερες φιλενάδες, μπορούν να γίνουν οι μεγαλύτεροι εχθροί! Έχοντας κερδίσει την εκτίμηση των σινεφίλ, σαν ένας από τους χαρισματικότερους ρολίστες των τελευταίων είκοσι ετών, ο William H. Macy έχει περάσει εδώ και λίγο καιρό πίσω από την κάμερα, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του σκηνοθέτη. Η τρίτη του δημιουργία, μετά το Rudderless που είχε μέτρια εμπορική αποδοχή και το Krystal που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στην θερινή σεζόν, είναι και η πλέον φιλόδοξη, μιας και διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία να γίνει αποδεκτή στο κοινό. Τίτλος της ανατρεπτικής κομεντί The Layover και στο επίκεντρο της ίντριγκας της βρίσκονται δύο κολλητές φιλενάδες, που μόλις έχουν απολυθεί από τις υπηρεσίες τους και αναζητούν λίγες ημέρες ξενοιασιάς στην Φλόριντα. Ανταυτού για πολλούς και διαφόρους λόγους, θα βρεθούν στο Σεντ Λούις του Μισούρι, συντροφιά με έναν ευειδή νεαρό που γνώρισαν κατά την διάρκεια της πτήσης, τον οποίο αμφότερες θα επιθυμήσουν να πάρουν στην αγκάλη τους. Εννοείται πως κάθε έννοια φιλίας θα πάει περίπατο στην ανοιχτή κόντρα για την καρδιά του γόη, με το ποια θα επικρατήσει, αν συμβεί βέβαια κάτι τέτοιο, να το μαθαίνουμε την 1η του Σεπτέμβρη, όταν το φιλμ θα βγει στις αίθουσες, σε διανομή της ανεξάρτητης Vertical Ent. Το τρέιλερ πάντως εκτός από φασαριόζικο, μας δείχνει ξεκάθαρα τους δύο σημαντικότατους λόγους για να επιλέξουμε να το παρακολουθήσουμε...

The Layover Movie

...που δεν είναι άλλοι από τις δύο εκρηκτικές βόμβες, τις τρομακτικών εμφανισιακών προσόντων Kate Upton και Alexandra Daddario που υποδύονται τις μέχρι τα χθες αχώριστες, που πλέον έχουν εξελιχθεί σε μέχρι τελικής πτώσης αντίπαλοι. Το καστ ολοκληρώνουν στους περιφερειακούς ρόλους και οι Matt Barr, Kal Penn, Matt Jones, Rob Corddry και Molly Shannon.

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί...

Περισσότερα... »

Martin Landau RIPΣε ηλικία 89 ετών, έφυγε από την ζωή ένας από τους χαρισματικότερους ρολίστες στα κινηματογραφικά χρονικά, ο πολυβραβευμένος και Οσκαρούχος Martin Landau, μετά από επιπλοκές της υγείας του, ενόσω νοσηλευόταν στο Ιατρικό Κέντρο Ρόναλντ Ρέιγκαν του Πανεπιστημίου UCLA στο Λος Άντζελες. Με καριέρα που συνολικά μετρά πορεία μεγαλύτερη των έξι δεκαετιών, ο φημισμένος ηθοποιός, υπήρξε ένας από τους πλέον αγαπημένους τηλεοπτικούς αστέρες και στην χώρα μας, κρατώντας για τρεις σεζόν (πλέον και των επαναλήψεων) τον ρόλο του Κομάντερ Τζον Κένινγκ, στην εκπληκτική σειρά επιστημονικής φαντασίας της δεκαετίας του 70, Διάστημα 1999 (Space 1999). Δεν ήταν μάλιστα η μοναδική παρουσία του Landau σε σίριαλ της μικρής οθόνης, αφού είχαν προϋπάρξει οι περιπτώσεις των The Untouchables (1959-61), των αυτοτελών The Outer Limits (1963-64) και The Twilight Zone (1959-84), Mr Novak (1963-65) και φυσικά των Mission Impossible (Επικίνδυνες Αποστολές) όπου υποδυόμενος τον πράκτορα Ρόλιν Χαντ πρωταγωνίστησε σε περισσότερα από 80 επεισόδια κατά την τετραετία 1966-69.

Η πρώτη σημαντική κινηματογραφική του εμφάνιση καταγράφεται στο κορυφαίο North By Northwest (Στην σκιά των τεσσάρων γιγάντων) υπογραφής Hitch από το 1959. Η πρώτη αναγνώριση της υποκριτικής αξίας του από την Ακαδημία Τεχνών, ήλθε το 1988, χάρη στην υποστηρικτική του παρουσία δίπλα στον Jeff Bridges για τον Tucker (Τάκερ: Ο Άνθρωπος και το Όνειρό του) του Francis Ford Coppola, όπου απέσπασε υποψηφιότητα στην κατηγορία του β' ανδρικού, τόσο στα Όσκαρς όσο και στις Χρυσές Σφαίρες. Η δεύτερη Οσκαρική nod κατακτήθηκε έναν χρόνο κατοπινά για το σατιρικό πόνημα του Woody Allen, Crimes And Misdemeanors (Απιστίες και Αμαρτίες) όπου έχασε το τρόπαιο από τον Denzel Washington για το Glory. Η τρίτη του φορά στις πεντάδες της AMPAS ήταν και η καθοριστική, καθώς το 1994 κανείς δεν κατάφερε να σταθεί εμπόδιο στο διάβα του για το χρυσό αγαλματάκι, μιας και ενσαρκώνοντας τον Μπέλα Λουγκόζι στην ταινία του Tim Burton, Ed Wood (Εντ Γουντ) κατέγραψε μια από τις πλέον αξιομνημόνευτες περσόνες ποτέ, αποσπώντας με άνεση, τόσο το Όσκαρ όσο και την αντίστοιχης κατηγορίας Χρυσή Σφαίρα. Μεταξύ άλλων οι πιο σημαντικές στιγμές που έχουν καταγραφεί στην φιλμογραφία του είναι οι Cleopatra (Κλεοπάτρα) από το 1963 του Joseph Mankiewicz, They Call Me Mister Tibbs! (Με λένε κύριο Τιμπς) από το 1970 του Gordon Douglas, Decision at Midnight από το 1963 του Lewis Allen, The Greatest Story Ever Told (Η Ωραιότερη Ιστορία Του Κόσμου) από το 1965 των George Stevens και David Lean, Alone in the Dark (Απόδραση από τη Φωλιά του Κούκου) από το 1982 του Jack Sholder, Empire State από το 1987 του Ron Peck, Paint it Black από το 1989 του Tim Hunter, City Hall από το 1996 του Harold Becker, The X-Files: Fight the Future (Πολεμώντας το αύριο) από το 1998 του Rob Bowman, Rounders (Οι παίκτες) από το 1998 του John Dahl, ED tv από το 1999 του Ron Howard, Sleepy Hollow (Ο μύθος του ακέφαλου καβαλάρη) από το 1999 του Tim Burton, The Majestic (Κινηματογράφος Ματζέστικ) από το 2001 του Frank Darabont, City of Ember (Απόδραση από τη Χαμένη Πόλη) από το 2008 του Gil Kenan και Frankenweenie από το 2012 του Tim Burton. Τελευταία φορά που τον είδαμε στις δικές μας αίθουσες ήταν σε έναν διακριτικό ρόλο στην περσινή ταινία Remember (Γράμμα από το Παρελθόν) του Atom Egoyan.

Ο Martin Landau υπήρξε μέχρι πρόσφατα στέλεχος της Ένωσης Αμερικάνων Ηθοποιών SGA, όπως και του Χολιγουντιανού σκέλους του Actor's Studio. RIP

Martin Landau RIP
Περισσότερα... »

George A. Romero RIPΈνας από τους πλέον θρυλικούς Αμερικάνους δημιουργούς, ο πρωτομάστορας του τρόμου, που συνέδεσε το όνομα του με το ζωντάνεμα των ζόμπις στην μεγάλη οθόνη, ο George A. Romero, έφυγε από την ζωή σε ηλικία 77 ετών. Σύμφωνα με τον επί δεκαετίες στενό του συνεργάτη, παραγωγό Peter Grunwald, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ο σκηνοθέτης απεβίωσε στον ύπνο του, μετά από σύντομη μάχη με τον καρκίνο του πνεύμονα, δίπλα στα αγαπημένα του πρόσωπα, την σύζυγό του Suzanne και την θυγατέρα του Tina, ακούγοντας το λατρεμένο του κινηματογραφικό μουσικό θέμα, από την ταινία The Quiet Man (Ένας Ήσυχος Άνθρωπος) του John Ford. Ο Romero γεννήθηκε στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης την 4η ημέρα του Φλεβάρη του 1940 και από πολύ νεαρή ηλικία έδειξε την τάση του προς την έβδομη τέχνη, ασχολούμενος κατά κύριο λόγο με μικρού μήκους ταινίες, μεταφυσικού περιεχομένου. Η πρώτη του μεγάλου μήκους δημιουργία, γυρισμένη εξ ολοκλήρου σε ασπρόμαυρο φιλμ και με υπερβολικά χαμηλό προϋπολογισμό, θα είναι εκείνη που θα αποτελέσει το ορόσημο στην καριέρα του, ως μια από τις πλέον σημαντικές στα χρονικά. Το Night Of The Living Dead (Η Νύχτα των Ζωντανών Νεκρών) του 1968, σήμανε την επανάσταση στον χώρο του ανεξάρτητου φιλμικού τρόμου, με τον τρόπο που προσέγγισε το θέμα του, καθώς με προφανή αλληγορική διάθεση συνέδεσε το θέμα του, την Αποκάλυψη των νεκροζώντανων, με τις ρατσιστικές διώξεις της σκοτεινής για τα χρονικά της Αμερικής περιόδου, τοποθετώντας μάλιστα προς έκπληξη όλων στον ρόλο του βασικού πρωταγωνιστικού χαρακτήρα, έναν έγχρωμο ηθοποιό (Duane Jones) ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο το θερμόμετρο των συζητήσεων γύρω από τους συμβολισμούς του σεναρίου. Το πρώτο αυτό έργο του, γεμάτο με την ζωντάνια, την έμπνευση, το σατιρικό πάθος, την ευφυΐα, την άγνοια κινδύνου ακόμα, ενός άπειρου, νεαρού μα γεμάτου ψυχή νεαρού, όρισε από το σημείο αυτό και κατοπινά, ένα ιδιαίτερο, ξεχωριστό υποείδος στην κατηγορία του horror, που παραμένει ολοζώντανο ίσαμε τις ημέρες μας.

Εμμένοντας να κινείται πάνω στο ίδιο μοτίβο, ο Romero επέστρεψε το 1978 με το Dawn Of The Dead (Ζόμπι, το Ξύπνημα των Νεκρών), στο οποίο καυτηρίασε το ξεπούλημα των ιδεών της πατρίδας του, την εμπορευματοποίηση των αξιών και την κατάπτωση των ηθικών δεσμών, όπως άλλωστε έπραξε και το 1985 με το The Day Of The Dead (Η Μέρα των Ζωντανών Νεκρών), στο οποίο έδωσε έναν πιο κλειστοφοβικό αφηγηματικά τόνο. Αποφασισμένος να στηρίξει την ζόμπι θεματική του και μετά την έλευση του μιλένιουμ, δανείστηκε φλέγοντα ζητήματα της καθημερινότητας για να στήσει τα σενάρια των ταινιών του Land Of The Dead (Η Γη των Ζωντανών Νεκρών) του 2005, Diary Of The Dead (Το Ημερολόγιο των Νεκρών) του 2007 και Survival Of The Dead (Επιζώντας από τους Απέθαντους) του 2009, όπου θα καταγραφόταν ως το κύκνειο άσμα του. Πέρα από την ενασχόληση του με την σειρά των Living Dead, όπου εκτόνωσε την ανάγκη να εκφράσει τις αριστερών τάσεων αντιλήψεις του, ο Romero κατέγραψε και άλλες σημαντικές στιγμές στο genre, όπως το Crazies (Ο Ουρανός Έβρεξε Θάνατο) του 1973, μια ακόμη πολιτικά φορτισμένη διαμαρτυρία, το Creepshow του 1982 όπου συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον μετρ της φοβιστικής συγγραφής Stephen King, όχι όμως και τελευταία καθώς ακολούθησε και το θρίλερ μυστηρίου The Dark Half (Το Σκοτεινό Εγώ) του 1992. Μια από τις δημιουργικές απόπειρες του να ξεφύγει από τα γνώριμα μονοπάτια του τρόμου, υπήρξε η περίπτωση του Knightriders (Οι Μονομάχοι της Ασφάλτου) του 1991, μια ελεύθερη διασκευή του μύθου του Βασιλιά Αρθούρου και των Ιπποτών της Στρογγυλής Τραπέζης, από όπου πήγαζαν έντονα κοινωνικά μηνύματα.

Η απώλεια του George A. Romero, σε συνέχεια της πρόσφατης του επίσης μυθικού για το κινηματογραφικό είδος του τρόμου, Wes Craven, σημαίνει πως ο ένας μετά τον άλλο οι θρυλικοί ντιρέκτορες που το θεμελίωσαν, περνούν πλέον στην αιωνιότητα. Αφήνοντας πίσω τους έργο, όμως, τόσο άξια διαχρονικό, που θαρρεί κανείς πως στην συνείδηση του κοινού, θα παραμείνουν ζωντανοί για πάντα. RIP

George A. Romero RIP
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 13 - 16 Ιουλίου 2017 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
À bras ouverts
Seven Films
1

16.193
16,193
2
War for the Planet of the Apes
Odeon
1

15.431
15.431
3
Spider-Man: Homecoming
Feelgood Ent.
2

14.944
85.441
4
The Circle
Spentzos Films
1

8.617
8.617
5
The Beguiled
UIP
2

7.801
34.865
6
Cars 3
Feelgood Ent.
5

6.251
146.247
7
L'Ora Legale
Seven Films
3

2.852
41.858
8
El Bar
Weird Wave
1

2.153
2.153
9
Che bella giornata
Spentzos Films
2

1.303
10.046
10
Tarde para la ira
Weird Wave
3

1.273
13.377


Περισσότερα... »

Ο πλανήτης των πιθήκων: Η σύγκρουση (War for the Planet of the Apes) PosterΟ πλανήτης των πιθήκων: Η σύγκρουση
του Matt Reeves. Με τους Andy Serkis, Steve Zahn, Karin Konoval, Terry Notary, Ty Olsson, Judy Greer, Sara Canning, Max Lloyd-Jones, Devyn Dalton, Michael Adamthwaite, Aleks Paunovic, Toby Kebbell, Woody Harrelson, Amiah Miller, Gabriel Chavarria


Καισαρειάδα!
του zerVo (@moviesltd)

Ακόμη και αν ήμουν ο θετικότερα προκατειλημμένος θεατής, γύρω από τις αγνές προθέσεις της παραγωγής, να δείξουν ένα πρόσωπο ακτιβιστικό, ρεαλιστικά μαχόμενο στο πλευρό των αδυνάτων, βγάζοντας μέσα από την ριμπούτ τριλογία των Planet Of The Apes αμέτρητα ηθικά διδάγματα για το ποιος είναι το πραγματικό παράλογο ζώο των ημερών μας, ε, δεν γίνεται ένα ερώτημα μέσα μου με βασανίζει: Για να ξεδιπλωθεί όλη αυτή η επιχειρηματολογία, δεν αρκούσαν στην έχουσα το γενικό πρόσταγμα 20th Century Fox δύο ολόκληρες ώρες συμπυκνωμένης αφήγησης, αλλά απαιτήθηκαν περισσότερα από 360 λεπτά, σπασμένα βέβαια στα τρία μέρη, όπως συνηθίζεται άλλωστε από το σοφό μάρκετινγκ στον καιρό μας? Μου αρκεί λοιπόν αυτή και μόνο η αναπάντητη συνθήκη, για να κρατήσω μια πιο φειδωλή στάση στις καλοστημένα φίλιες υπέρ αδυνάτων προσταγές του War For The Planet Of The Apes.

Ο πλανήτης των πιθήκων: Η σύγκρουση (War for the Planet of the Apes) Wallpaper
Στο απόγειο της έχει φτάσει η εμπόλεμη ρήξη, ανάμεσα στο ανθρώπινο γένος και στους εξελιγμένους νοητικά, μετά την προ 15ετίας διαρροή του επιστημονικού προγράμματος, πιθήκους, με τις δύο πλευρές να μετρούν τεράστιες απώλειες, στα φλεγόμενα μέτωπα των μαχών. Σε μια τέτοια μελετημένη ενέδρα, πίσω από τις αμυντικές γραμμές των πιθήκων, θα πέσουν νεκροί η λατρεμένη σύζυγος και ο μεγάλος γιος του φιλειρηνιστή ηγέτη τους, Καίσαρα, ο οποίος αυτοστιγμεί θα ορκιστεί εκδίκηση, υποσχόμενος να τιμωρήσει με το ίδιο ακριβώς νόμισμα, τον πολεμοχαρή διοικητή της ανθρώπινης Άλφα - Ωμέγα στρατιάς, που επιδιώκει να εξοντώσει τα ζώα, ανακτώντας τον ρόλο του κυρίαρχου στον πλανήτη.

Αφήνοντας πίσω στην ασφάλεια του καταυλισμού τα εναπομείναντα αγαπημένα του πρόσωπα. ο Καίσαρας θα κινήσει μαζί με ολιγομελή έμπιστη συντροφική ομάδα, το ταξίδι του προς τα σύνορα, αναζητώντας τα ίχνη του Συνταγματάρχη. Φράξια που στην γεμάτη κινδύνους πορεία της στα χιονισμένα βουνά, θα συμπληρωθεί από έναν κανάγια χιμπαντζή και μια ορφανή μικρούλα, την Νόβα, που όπως συμβαίνει με πολλούς ανθρώπους σαν κι εκείνη, έχει απολέσει ολοκληρωψτικά την λαλιά της. Πλησιάζοντας στο στρατόπεδο οι άφοβοι πίθηκοι, θα βρεθούν προς μεγάλη τους έκπληξη, μπροστά σε ένα αποτρόπαιο θέαμα, καθώς οι πάνοπλες ορδές του Κολονέλου, έχουν αιχμαλωτίσει δεκάδες ομοίους τους, ρίχνοντας τους να εργάζονται κάτω από τραγικές συνθήκες, σε καταναγκαστικά έργα, που σκοπό έχουν να τους εξαντλήσουν και να τους αφανίσουν.

Οπότε εκεί είναι που παίρνει μπροστά λειτουργώντας σε ακόμη γρηγορότερες στροφές, η ευφυΐα του κατασκευασμένου στα εργαστήρια και (σχεδόν) μοναδικού που διαθέτει ανθρωπολαλιά, ηγέτη των Apes, στήνοντας το πλάνο της απελευθέρωσης των κομπανιέρων του, που δεινοπαθούν κάτω από τον φασιστικό ζυγό του παρανοϊκού στρατιωτικού. Πρέπει να ομολογήσω πως σαν στιγμιαία φλασιά, μου πέρασε από την σκέψη, μια πιθανή απόδραση Attenboroughικού τύπου, αλλά δεν φαντάστηκα πως η ευστροφία των πλέον συγγενών όντων προς τον άνθρωπο θα κτυπούσε τόσο κόκκινο, ώστε να γίνει και πραγματικότητα. Όπως υποχρεούμαι να παραδεχτώ, πως η τρίτη πράξη, χαρακτηρίζεται από πολύ έξυπνες σεναριακές ανατροπές και προσθήκες, που δεν αφήνουν το τέμπο να χαλαρώσει δευτερόλεπτο στην εξέλιξη της πλοκής.

Όπως συμβαίνει άλλωστε και στο σύνολο σχεδόν της πορείας των Apes, από την Platoon εισαγωγή μέχρι τις Apocalypse Now μεσιανές επεξηγήσεις (μόνο όποιος δεν έχει δει το έργο του Coppola, δεν θα φέρει κατά νου στην μόστρα του Woody Harrelson χαρακτήρα τον παράφρονα Κουρτζ) και από τις Fellowship τίγκα στο ρίσκο διαδρομές, μέχρι το εκρηκτικό The Great Escape φινάλε. Ομολογουμένως η δουλειά, που όχι για πρώτη, μα για πολλοστή, φορά, έχει γίνει στα ειδικά εφέ από την Weta και ιδίως στην ανθρωπομορφοποίηση των πιθήκων είναι εξαίρετη, ποιοτικά ακόμη πιο εξελιγμένη από τις προηγούμενες φορές, συνεπώς δεν θα αποτελέσει την παραμικρή έκπληξη η Οσκαρική υποψηφιότητα στα Visual, όπως ακριβώς συνέβη δηλαδή τόσο με το Dawn όσο και με το Rise.

Ο σκηνοθέτης Matt Reeves παίρνει την απόφαση να διαφοροποιηθεί κομματάκι από τα πρότερα επεισόδια, δίνοντας στο πόνημα του έναν καθαρόαιμο γουεστερνικό τόνο, με την απαρχή του ταξιδιού της εκδίκησης, καταλήγοντας όμως την τελική του μάχη, έχοντας από την μια μεριά την φύση, όπως την εκφράζει το πολιτισμένο ζώο και από την απέναντι, την μηχανή, το καθοδηγούμενο ρομπότ, το δίχως συναίσθημα, φόρτιση, εν γένει ψυχή ανθρωποειδές. Οι πολιτικές προεκτάσεις δεδομένα υπάρχουν και κανείς δύναται να τις αποκωδικοποιήσει βάζοντας στην θέση των διωγμένων και τιμωρημένων ζωντανών, όποια αδύναμη κάστα εκτιμά, από τους μετανάστες μέχρι τους κάθε λογής μειονοτικούς πληθυσμούς, άλλωστε αυτός είναι και ο αρχικός συμβολισμός του πρότζεκτ, από τα πρώτα του κιόλας βήματα, πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 60 όταν πρωτοέκανε την εμφάνιση του.

Σε καμία περίπτωση πάντως, το War δεν θα ήταν το ίδιο δίχως την παρουσία του πλέον εξειδικευμένου ηθοποιού, στην ανάπλαση motion capture χαρακτήρων, του πεπειραμένου Andy Serkis. Ο Εγγλέζος που έδωσε ρέστα στο Lord Of The Rings και παγίωσε την ικανότητα του σε King Kong και Hobbit, δίνει μια επιπλέον συγκινητική νότα στην απόδοση του σοφού Καίσαρα, που ολοκληρώνει την παρουσία του στην μεγάλη οθόνη, ως μία από τις πλέον συμπαθείς, non human, φιγούρες στην ιστορία του σινεμά. Κι αυτό κάποια στιγμή, πρέπει και εμπράκτως να πιστωθεί στο βιογραφικό του...

Ο πλανήτης των πιθήκων: Η σύγκρουση (War for the Planet of the Apes) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 6 Ιουλίου 2017 από την Odeon
Περισσότερα... »