Μία Βόλτα στη Γαλλία (Tour de France) PosterΜία Βόλτα στη Γαλλία
του Rachid Djaïdani. Με τους Gérard Depardieu, Sadek, Louise Grinberg, Anne-Dominique Toussaint, Nicolas Marétheu, Mabô Kouyaté, Stéphane Soo Mongo, Mos Def


Yo! Allons Enfants! Bang Bang!
του zerVo (@moviesltd)

Μετά την ταινία του Rengaine, τα γυρίσματα της οποίας είχαν διάρκεια περίπου εννέα χρόνια, ο πρώην μποξέρ και νυν κινηματογραφιστής και ηθοποιός Rachid Djaidani, προσθέτει με το Tour De France μια ακόμη, την δεύτερη, μυθοπλαστική στιγμή, στο παλμαρέ του, δίπλα στα επίσης δύο και πάλι κοινωνικού προβληματισμού, ντοκιμαντέρ που έχει υπογράψει. Έχοντας σαν παρακαταθήκη το βραβείο FIPRESCI που απέσπασε στις Κάννες στο ιδιαίτερο ντεμπούτο του, o Αλγερινής καταγωγής 40χρονος σκηνοθέτης, παρουσιάζει μια καθαρόαιμη road movie, όπου δύο εκ πρώτης όψης ασυμβίβαστοι χαρακτήρες, καλούνται από τις συνθήκες να συμβιώσουν, επιχειρώντας με κάθε μέσον έναν άτυπο Tour De France. Ένα φιλμ, πάντως, που φιλμαρισμένο με πενιχρά μέσα και σε μικρό χρονικό διάστημα, θα μπορούσε να κοστίσει ελάχιστα στο στούντιο, αν η παραγωγή δεν επέλεγε να το πουσάρει σε ευρύτερο κοινό, με την συμμετοχή σε αυτό του διασημότερου εν ζωή Φραντσέζου σούπερ κινηματογραφικού αστέρα...

Μία Βόλτα στη Γαλλία (Tour de France) Quad Poster
Από τους διασημότερους και πλέον ταλαντούχους τραγουδιστές της ραπ, στην ραγδαία ανερχόμενη, χάρη στην προώθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σκηνή των φτωχών προαστίων της πρωτεύουσας, είναι ο δεύτερης γενιάς μετανάστης Φαρούκ, μοναχικός κι απόμακρος καλλιτέχνης, που προτιμάει τα πιστεύω του να τα εκφράζει μέσα από τις σκληρές και καυστικές του ρίμες. Μια στάση αυτοπεριθωριοποιήσης που πολλές φορές δημιουργεί προστριβές με το περιβάλλον του, όπως τώρα, λίγες ημέρες πριν την προγραμματισμένη του συναυλία στην Μασσαλία, που θα έρθει σε ρήξη με εξίσου ονομαστό, συνομήλικο του, καλλιτέχνη, παρεξήγηση που όπως φαίνεται θα λυθεί, σύμφωνα με τους κανόνες του γκέτο, με την χρήση των όπλων.

Προκειμένου να προλάβει τα χειρότερα, ο ιμπρεσάριος του Μπιλάλ, θα του ζητήσει για λίγες ημέρες να εγκαταλείψει την γειτονιά, μέχρι να καταλαγιάσουν τα πνεύματα. Θα του δώσει μάλιστα και αποστολή να συντροφεύσει τον πατέρα του σε ένα ταξίδι ανά την Γαλλία, σε μια απόπειρα εκείνου να αναβιώσει το εικαστικό έργο του φημισμένου ζωγράφου του 18ου αιώνα Βερνέ. Για εκείνο που δεν είναι καν έτοιμος ο μουσουλμάνος ράπερ, είναι πως ο στρυφνός ως απόμακρος ηλικιωμένος γερο Σερζ, έχει αντιλήψεις ρατσιστικές, αρνούμενος να αποδεχτεί τις συνήθειες που έχουν φέρει στον τόπο του οι με καταγωγή από τις Αραβικές πρώην αποικίες Μωαμεθανοί. Που εντελώς κυνικά και μη συζητήσιμα, τους θεωρεί αποκλειστικά και μόνο πολεμοχαρείς εξτρεμιστές και βρωμερούς εγκληματίες. Όσο για τους τραγουδιστές της ραπ? Δεν είναι τίποτα παραπάνω από εξοργισμένοι φασαριόζοι, που απλώς κράζουν χωρίς λόγο...

Φαινομενικά λοιπόν αυτοί οι δύο ταξιδιώτες, μέσα στο προϊστορικό βανάκι, που αναζητούν το ένα μετά το άλλο τα λιμάνια, που πανέμορφα σκιτσάρησε μια φορά κι έναν καιρό ο πασίγνωστος για τα θαλασσινά του τοπία, Βερνέ, δεν έχουν το παραμικρό κοινό στοιχείο στις προσωπικότητες τους και μάλλον πολύ σύντομα η φιλόδοξη βόλτα τους θα τερματίσει μέσα σε καυγάδες και φασαρίες. Η αλήθεια θα είναι εντελώς απρόσμενη και διαφορετική από την προβλεπόμενη, μιας και οι δύο θα δείξουν τάσεις υποχωρητικές και δεν θα ωθήσουν την κατάσταση στα άκρα, δείχνοντας πως ο καθένας επιθυμεί να πάρει από τον άλλο εκείνο που του λείπει. Ο γκρινιάρης γέρος, φανατικός πατριώτης συντηρητικών πεποιθήσεων, που έχει διακόψει σχέσεις με το παιδί του από τον καιρό που ασπάστηκε το Ισλάμ, θα ενθουσιαστεί από το πάθος που θα δείξει ο πιτσιρικάς, αλλά και από το ανανεωτικό βλέμμα με το οποίο αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Από την μεριά του ο στερημένος την πατρική αγκαλιά, εικοσάχρονος δημοφιλής ράπερ, θα αποσπάσει από τον έμπειρο άντρα δίπλα του, συμβουλές συμπεριφοράς, που άμεσα θα τον κάνουν καλύτερο.

Μέσα από προφανείς αλληγορίες που χρησιμοποιεί ο σκηνοθέτης στην πορεία της κάμερας του από το Αράς μέχρι την Μαρσίλια, επιχειρείται το κτίσιμο αυτού του χάσματος γενεών που χαρακτηρίζει την πολυπολιτισμική κοινωνία της Γαλλίας, που πρέπει πλέον να φέρει κοντύτερα το κονσερβαρισμένο παλιό με το ανατρεπτικό καινούργιο. Ώστε οι μεν σοφοί με την πείρα τους να στείλουν μήνυμα συμπαράστασης στους ερχόμενους, οι δε φρέσκοι, ειδικά οι όχι από πάππου προς πάππου ντόπιοι, να πάρουν τις ευκαιρίες που τους αρμόζουν, δίχως να νιώθουν σαν ξένοι στον τόπο τους.

Όμορφο, ανθρώπινα δομημένο και λιγότερο δραματικό από όσο δείχνει το φιλμ, διαθέτει όχι και λίγα χιουμοριστικά στοιχεία που σπάνε τις εντάσεις - ειδικά ο κυνισμός του Σερζ είναι απίθανος - παρεμβαλλόμενα μεταξύ των ατελείωτων χιλιομέτρων και των μπιτ των τραγουδιών που παίζουν στο φόντο. Δίχως να διαθέτει σπουδαίο υποκριτικό υπόβαθρο ο ταλαντούχος Sadek, στην ουσία υποδύεται αξιοπρεπώς τον εαυτό του, όντας και ο ίδιος παιδί μεταναστών, που γεννήθηκε στις πάμφτωχες και τίγκα στην εγκληματικότητα "φαβέλες" πέριξ των Παρισίων. Τα λεφτά όλα όμως, μετά από καιρό που εμφανιζόταν ντεφορμέ, είναι ο Gerard Depardieu, του οποίου την χοντράδα (και σε μόστρα και σε συμπεριφορά) εκμεταλλεύεται άριστα το σενάριο, προβάλλοντας τον σαν τον τυπικό και άνευ λόγου και αιτίας διαμαρτυρόμενο για την έλευση στα μέρη του ξένων, που νομίζει πως θα του αλλάξουν τις συνήθειες. Και όπως συμβαίνει παντού, αυτό δεν αφορά όλους τους ξένους, αφού το δεξιόστροφο μυαλό του ζορισμένου ψυχικά από τις απώλειες, ασούμπαλου ερασιτέχνη painter, δεν τους θωρεί όλους το ίδιο. Άλλοι υπάρχουν για να του δώσουν, άλλοι του επιτίθενται για να του αποσπάσουν. Τι σημαντικό που την αλήθεια την κατάλαβε μόνος του στο φινάλε, σε μια φιλμική έξοδο που μακάρι όσα ουμανιστικά αποτυπώνει να συνέβαιναν και στην πραγματικότητα...

Μία Βόλτα στη Γαλλία (Tour de France) Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Απριλίου 2017 από την One From The Heart
Περισσότερα... »

Τα μυστήρια του Ιερώνυμου Μπος (El Bosco. El jardín de los sueños) PosterΤα μυστήρια του Ιερώνυμου Μπος
του José Luis López-Linares


Ο πιο σπουδαίος πίνακας της Αναγεννησιακής Τέχνης;
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

The Truth Lies in the Eyes of the Beholder

Δανειζόμαστε μερικά στοιχεία για τον Ιερώνυμο Μπος από την Βικιπαίδεια:
«Ο Ιερώνυμος Μπος (Hieronymus van Aken, περ. 1450 - 9 Αυγούστου 1516) ήταν σημαντικός Ολλανδός ζωγράφος, που έζησε την περίοδο του μεσαίωνα. Στην εποχή του θεωρήθηκε ένας "επινοητής τεράτων και χιμαιρικών οπτασιών" ενώ περίπου στα 1600 ο ιστορικός τέχνης Κάρελ φαν Μάντερ χαρακτήρισε τους πίνακες του Μπος ως "θαυμαστές και παράξενες φαντασιώσεις, συχνά ανατριχιαστικές". Στον 20ό αιώνα, αρκετοί μελετητές του έργου του Μπος απέδωσαν ένα βαθύτερο νόημα στη ζωγραφική του και προσπάθησαν να ερμηνεύσουν τις καταβολές της. Έχει χαρακτηριστεί ως ένας υπερρεαλιστής του 15ου αιώνα ενώ για άλλους, το έργο του αντανακλά απόκρυφες πρακτικές του μεσαιωνικού κόσμου όπως η αλχημεία ή η μαγεία».

Τα μυστήρια του Ιερώνυμου Μπος (El Bosco. El jardín de los sueños) Quad Poster
Η ταινία El Bosco. El Jardin De Los Suenos ήταν το 2017 υποψήφια για βραβείο Goya (τα ισπανικά Oscar) στην κατηγορία των ντοκιμαντέρ που γυρίστηκαν το 2016. Μεταξύ των πολλών και ενδιαφερόντων ανθρώπων της τέχνης που εμφανίζονται – έστω για λίγο – στο ντοκιμαντέρ είναι οι συγγραφείς Salman Rushdie και Orhan Pamuk και ο μουσικός Ludovico Einaudi.

Η υπόθεση: «Μυστήριο μέσα σε ένα μυστήριο», ο πίνακας «Ο Κήπος των Επίγειων Απολαύσεων» είναι ο πιο διάσημος και σπουδαίος πίνακας του Ιερώνυμου Μπος. Το 2016 με αφορμή τα 500 χρόνια από τον θάνατό του, το Μουσείο Πράδο της Μαδρίτης δίνει αποκλειστική πρόσβαση στον σκηνοθέτη José Luis López-Linares για να φέρει στο φως το έργο αυτό. Μέσα από μοναδικές εικόνες - σαν κάποιος να γίνεται μάρτυρας της ακτινογράφησης της ζωγραφιάς και της αποκατάστασής της - η ταινία διερευνά και ζητά την αποκάλυψη όλων εκείνων των αναπάντητων ερωτημάτων γύρω από τον ίδιο τον ζωγράφο και τη ζωγραφική και εξηγεί την έμπνευση που μετέδωσε σε συγγραφείς, ζωγράφους και μουσικούς από όλο τον κόσμο.

Η άποψή μας: Δεν χαμπαριάζω γρι από ζωγραφική, το δηλώνω και αμαρτίαν ουκ έχω! Δεν γνωρίζω από κινήματα και τεχνοτροπίες, από σημαίνοντα και σημαινόμενα. Υπάρχουν, όμως, ζωγράφοι των οποίων δηλώνω φανατικός οπαδός. Ο ένας είναι ο Σαλβαδόρ Νταλί. Και ο άλλος είναι ο Ιερώνυμος Μπος. Γιατί συμβαίνει αυτό; Προσπαθώντας να δώσω απάντηση σε αυτό το ερώτημα κατέληξα σε μία και μοναδική πρόταση: μα είναι οι πιο... κινηματογραφικοί από τους ζωγράφους! Θέλω να πω, οι ζωγραφιές τους είναι τόσο αλλόκοτες και τόσο φορτωμένες με σύμβολα. Κουβαλούν όμως, το νιώθεις, κάτι το συγκεκριμένο κι όχι κάτι αφηρημένο. Βλέπεις λοιπόν το τρίπτυχο «Ο Κήπος των Επίγειων Απολαύσεων» και δεν μπορείς να μείνεις αδιάφορος, όσο... άσχετος κι αν είσαι στα εικαστικά! Κάθε λεπτομέρεια μέσα στον πίνακα είναι φανταστική! Κάθε μικρή εικόνα μέσα στη μεγάλη εικόνα σε κάνει να νιώθεις οικεία. Είναι αυτό που πετυχαίνουν τα αριστουργήματα: σε μαγεύουν χωρίς να μπορείς να προσδιορίσεις ακριβώς το γιατί. Βλέπεις τον πίνακα και νιώθεις ταυτόχρονα θαυμασμό, ευφορία, ηδονή, αλλά και δέος, τρόμο και μια απόκοσμη αίσθηση πίστης.

Το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ πετυχαίνει να κάνει γνωστές στην πλατιά μάζα των θεατών πληροφορίες που αφορούν τον ιδιαίτερο αυτόν πίνακα και την ιστορία του αλλά και τον δημιουργό του. Παράλληλα, βάζει διάσημους αλλά και άσημους, γνώστες της τέχνης αλλά και απλούς πολίτες, να εκφράσουν τη γνώμη τους, τα συναισθήματά τους, την έλξη που τους προκαλεί ο φοβερός και τρομερός αυτός πίνακας. Είναι συγκλονιστική η σκηνή όπου άνθρωποι με σύνδρομο Down ζωγραφίζουν τις δικές τους οπτικές πάνω στον πίνακα, μιλώντας για αυτόν με έναν τρόπο απίστευτο πραγματικά! Γενικά, το ντοκιμαντέρ πετυχαίνει το σκοπό του και με το παραπάνω, φροντίζοντας να φέρει στο φως όλα όσα αφορούν τον πίνακα αλλά παράλληλα φροντίζοντας να είναι και κατασκευαστικά άψογο σε επίπεδο εικόνας και μουσικής.

Δεν ξέρω κατά πόσο είναι άδικη αλλά εγώ θα την κάνω τη σύγκριση: τι σχέση έχει αυτό το ντοκιμαντέρ με το πρόσφατο ελληνικό, με τίτλο «Ο καλλιτέχνης Βασίλης Θεοχαράκης», που επικεντρώνεται στο ζωγραφικό έργο του γνωστού Έλληνα επιχειρηματία; Απολύτως καμία! Αυτό είναι ένα ντοκιμαντέρ που μπορεί να συνεπάρει ακόμα και άσχετους με τη ζωγραφική. Να είστε σίγουροι γι' αυτό!

Τα μυστήρια του Ιερώνυμου Μπος (El Bosco. El jardín de los sueños) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Απριλίου 2017 από την Neo Films
Περισσότερα... »

Life PosterLife
του Daniel Espinosa. Με τους Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson, Ryan Reynolds, Hiroyuki Sanada, Ariyon Bakare, Olga Dihovichnaya, Alexander Nguyen, Hiu Woong-Sin


Από την Ανακάλυψη στην Αποκάλυψη...
του zerVo (@moviesltd)

1979 ήταν όταν ο μεγάλος και τρανός Ridley Scott, με το πιασάρικο είναι η αλήθεια μοτό "Στο Διάστημα κανείς δεν θα ακούσει την κραυγή σου" και με συγκλονιστικά ανατριχιαστική σε σύλληψη και σχεδιασμός ιδέα, έθετε με το Alien το ορόσημο του κινηματογραφικού είδους, του εξωγήινης μορφής, διαστημικού τρόμου. Έκτοτε δεν είναι και λίγες οι φορές που αρκετοί φιλόδοξοι κινηματογραφιστές επιχείρησαν να αναπλάσουν και να αναπροσαρμόσουν τον θρύλο, σπανίως πηγαίνοντας τον πολλά βήματα παραπέρα - το σίκουελ του Cameron είναι εξίσου εκπληκτικό - τις περισσότερες φορές όμως αντιγράφοντας τον, σε κόπιες που δεν έμειναν και για πολύ καιρό στην μνήμη. Μια τέτοια περίπτωση αναπροσαρμογής του βασικού θεματικού πλάνου αποτελεί και το Life, που κόστισε στην Sony και την παρέα της κοντά στα 60 εκατομμύρια δολάρια και περιέργως για τα σουπερσταρικά ονόματα που συμμετέχουν σε αυτό, δεν έχει κατορθώσεις ακόμη να γυρίσει πίσω ούτε μισά. Κι όμως πρόκειται για έναν, τουλάχιστον, αξιοπρεπή Αλιενικό κλώνο...

Life Wallpaper

Η μη επανδρωμένη αποστολή στον Άρη, με την επιστροφή της στον διαστημικό σταθμό θα φέρει καινούργια ευρήματα από το έδαφος του κόκκινου πλανήτη, προς αξιολόγηση, στους απεσταλμένους ερευνητές. Που, προς τεράστια έκπληξη τους, θα αντιληφθούν πως ανάμεσα στα ρινίσματα της σκόνης, υπάρχει ζωντανός μικροσκοπικός οργανισμός, που ενδεχόμενα μπορεί να αποκαλύψει περαιτέρω λεπτομέρειες για τις εξωγήινες μορφές ζωής. Μαντάτο που θα γίνει αποδεκτό με ενθουσιασμό από ολόκληρη την ανθρωπότητα, καθώς εκείνη θα το πληροφορηθεί, σε τέτοιο βαθμό ώστε να οργανωθούν πανηγυρικές ονοματοδοσίες για την αμοιβάδα, που απέδειξε το προφανές: Δεν είμαστε πλέον μόνοι!

Κατά την διάρκεια των μελετών όμως, οι επιστήμονες θα ανακαλύψουν πολύ σύντομα καινούργιες ιδιότητες του Νόρμαν (!!!) όπως το ότι έχει αντίληψη, έχει αίσθηση του περιβάλλοντος, αισθάνεται, αντιδρά. Το πιο σπουδαίο όμως είναι πως μεγεθύνεται και μάλιστα ραγδαία. Ανίκανοι και απροετοίμαστοι οι διαστημικοί βιολόγοι στο να υπολογίσουν την δύναμη του καινούργιου επισκέπτη, με τρόμο θα αντιληφθούν τις επιθετικές του διαθέσεις, που μέσα σε ελάχιστες μόνο ώρες θα πάρουν φονική μορφή. Εγκλωβισμένοι στον δορυφόρο και με ελάχιστη επικοινωνία με το επίγειο κέντρο αποφάσεων, θα κληθούν να έρθουν αντιμέτωποι με το ταχύτατα αναπτυσσόμενο και ευφυέστατο θηρίο, που στόχο του δεν έχει απλώς να αφανίσει την ολιγομελή ομάδα, αλλά να φτάσει ακόμη και στην Γη, ώστε να επιδείξει την καταστροφική ισχύ του.

Τουλάχιστον σε ότι αφορά στον βασικό σεναριακό σπινθήρα δεν υπάρχει η παραμικρή έκπληξη, αφού από τις πρώτες στιγμές που ο ερυθρός κόκκος άμμου θα μπει στον δοκιμαστικό σωλήνα, φαντάζεται ο θεατές πως αργά ή γρήγορα θα επέλθει η Αποκάλυψη. Το πλάσμα δε από την μεριά του, με τεράστια ευκολία, ευλυγισία και πονηριά θα καταφέρει να σπάσει τα στεγανά του σκάφους και να μοιράσει τον δολοφονικό του τρόμο στους άμαθους από ανοιχτό πόλεμο σάιεντιστς. Οπότε ξεκινάει ένα αγωνιώδες και κλειστοφοβικό "ο σώζων εαυτόν σωθήτω", που τουλάχιστον για τους παλιότερους και πιο έμπειρης ματιάς πάνω στο genre, θα έχει προβλέψιμη κατάληξη. Παρότι στην θεωρία και αντιφατικά, αυτή δεν θα είναι η Χολιγουντιανά Happyendίστικη που ενδεχόμενα οι λιγότερο γνώστες θα καρτερούσαν.

Έξυπνα σκεπτόμενος ο Daniel Espinosa (σκηνοθέτης που μου είχε προκαλέσει αλγεινή εντύπωση με το πιο πρόσφατο πόνημα του Child 44, το οποίο χάρη στις προκλητικά ανιστόρητες του απόψεις, αρνήθηκα να σχολιάσω) χειρίζεται ένα σκριπτ ελάχιστων προσώπων στην σύνθεση του, μετρημένων έξι κοσμοναυτών, όπως ακριβώς συμβαίνει και στα horror b-movies, όταν αντίστοιχου αριθμού ατόμων φράξιες, πέφτουν στα νύχια παρανοϊκών φονιάδων. Ομοίως συμβαίνει κι εδώ, με τον δολοφόνο να καθορίζεται από την εισαγωγή σχεδόν και τους φουκαράδες εσώκλειστους στο κονσερβοκούτι, να αντιμετωπίζουν πλέον κατάματα την επερχόμενη συμφορά, χωρίς να έχουν την ικανότητα να αντισταθούν. Το μόνο που αλλάζει είναι πως τα πάντα λαμβάνουν χώρα στο αντιβαρυτικό πεδίο και όχι σε μια εγκαταλελειμένη παράγκα, από όπου όλοι σχεδόν γνωρίζουν πως κανείς δεν θα ξεφύγει από την οργή του ρεντνέκ με το αλυσοπρίονο.

Δανειζόμενο αποξαρχής το Alienικό σασπένς, που με ευκολία κρατά τον θεατή στην άκρη του καθίσματος του, τιγκαρισμένο στην αγωνία για το αν θα κυριαρχήσει το χταπόδι ή οι συνάνθρωποι του, το Life αγκαλιάζει και το πεδίο του σπλάτερ, προβάλλοντας, αν μη τι άλλο, ευρηματικές εικόνες φονικών, απόρροια δηλαδή της αριστοτεχνικής σκέψης του (όχι πράσινου, κοντού και πανάσχημου) Αρειανού. Και η θεόρατη ανατροπή έχει να κάνει με το γεγονός πως απέναντι του δεν έχει τίποτα παρακατιανούς ηθοποιίσκους, αναλώσιμους φιλμικά ως παγκοσμίως αγνώστους, αλλά μερικά από τα πλέον καλοπληρωμένα και δημοφιλή αστέρια της σόου μπιζ. Οπότε τι λες, υπάρχει περίπτωση ακόμη κι αυτοί οι άφθαρτοι να γίνουν βορά του εισβολέα?

Ο Jake Gyllenhaal μετά από μια δεκάδα περίπου εμφανίσεων πολύ υψηλού ερμηνευτικού κύρους, εδώ μοιάζει να αναπνέει, ανέμελος και άνετος, γνωρίζοντας πως απλά συμμετέχει σε μια καλοστημένη μεν, αλλά προορισμένη να λιώσει μέσα στα δάκτυλα της πλατείας, το ποπ κορν, b-movie. Ομοίως συ,βαίνει και με τον έτερο σουπερστάρ Ryan Reynolds, που επίσης πραγματοποιεί ένα χαμηλών απαιτήσεων μίνι διάλειμμα από τις πολύ πιο σοβαρές σουπερ ηρωικές του υποχρεώσεις. Την ίδια στιγμή που όλο το υπόλοιπο ιντερνάσιοναλ καστ - ο Γιαπωνέζος Sanada, η Σουηδέζα Ferguson, ο Αφροεγγλέζος Bakare και η Ρωσίδα (μμμ...) Dihovichnaya - μάλλον παίρνει την υπόθεση πολύ πιο σοβαρά από ότι θα έπρεπε. Σε γενικές γραμμές πάντως, χάρη στις διαρκείς εφευρέσεις του σκριπτ, που δεν αφήνουν ποτέ το τέμπο να ησυχάσει (οκ, σύμφωνοι, το Χιούστον, παραμένοντας ολόβουβο, πλάθει την σχετική απορία) το Life στέκεται άξια ως παραστάτης του μυθικού ορίτζιναλ. Προετοιμάζοντας με επιτυχία - είπαμε όχι εμπορική - το έδαφος για την άφιξη εντός ολίγου του Covenant, δια χειρός του αληθινού Πλάστη...

Life Rating

Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Απριλίου 2017 από την Feelgood Ent.
Περισσότερα... »

Ares: Κίνδυνος στο Παρίσι (Arès) PosterAres: Κίνδυνος στο Παρίσι
του Jean-Patrick Benes. Με τους Ola Rapace, Micha Lescot, Thierry Hancisse, Hélène Fillières, Ruth Vega Fernandez, Éva Lallier, Louis-Do de Lencquesaing, Elina Solomon


Κόστος? Όσο ένα τριακοστό του Hunger Games...
του zerVo (@moviesltd)

Πόσο κόστισε δηλαδή ένα και μόνο επεισόδιο, εκείνης της πολυδιαφημισμένης, αναίτια κατά την γνώμη μου, αλλά και πολυπρομοταρισμένης σειράς τεσσάρων τευχών, που λάμβανε χώρα σε έναν κόσμο μετα-αποκαλυπτικό, έφερε τον βαρύγδουπο τίτλο Hunger Games και κοντά δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση της, εκτός από τους (όχι και τόσους πολλούς στα μέρη μας) μέγκα φανς της, ελάχιστοι μπορούν να θυμηθούν με ακρίβεια όσα συνέβησαν στην πλοκή της? 120 εκατομμύρια κατά μέσο όρο! Όπερ σημαίνει κοντά μισό δις η τετράς. Καλά να είναι η Lionsgate, όπως και το κάθε στούντιο δηλαδή, να επενδύουν με χρυσάφι σε τέτοιους πιασάρικους τίτλους, τα χρήματα τους άλλωστε, τα πήραν πίσω με το παραπάνω και πολλαπλάσια. Το ζήτημα είναι στο αποτέλεσμα που πρόσφερε η παραγωγή, αν πραγματικά ανταποκρινόταν στο κόστος του και φυσικά αν ο λόγος τελικής απόδοσης / τιμής αποδεικνύει πως άξιζε εντέλει τα λεφτά του. Και μετά να αναρωτηθούμε το ίδιο, για ένα πανομοιότυπης Sci-fi θεματικής καθαρόαιμο b-movie, όχι όποιας κι όποιας κοπής, αλλά της δεύτερης σημαντικότερης παγκοσμίως, της φραντσέζικης, που χρησιμοποίησε αποκλειστικά και μόνο Γάλλους σε όλα του τα συνεργεία, δεν εξορίστηκε στην Ανατολική Ευρώπη για φορολογικούς σκοπούς και στο φινάλε, η αθροιστική συχνότητα των ευρώ που βγήκαν από την τσέπη των χρηματοδοτών, έδειξε το νούμερο 4 εκατομμύρια! Το ένα τριακοστό μιας και μοναδικής εμφάνισης της Κατνίς Έβερντίν! Εντέλει παίζουν μπάλα τα λεφτά? Καμιά φορά ναι, παίζουν. Ο μαχητικός Ares εδώ, μάλλον αποδεικνύει το αντίθετο...

Ares: Κίνδυνος στο Παρίσι (Arès) Wallpaper

Γαλλία, έτος 2035. Η παγκόσμια οικονομική ύφεση, δεν θα ήταν δυνατόν να μην έχει προκαλέσει αβάσταχτες ζημιές και στο, μια φορά κι έναν καιρό, πανίσχυρο φραντσέζικο στάτους, καθώς οι άνεργοι, μόνο στην μαραζωμένη πλέον Πόλη του Φωτός, ξεπερνούν σε αριθμό τα δέκα εκατομμύρια. Γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία τεράστιων παραγκουπόλεων πέριξ του παρελθοντικού συμβόλου της ισχύος, του Πύργου του Άιφελ, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των αστέγων, μια θλιβερή εικόνα που έρχεται σε άμεσο κοντράστ με τα μεγαθήρια που στεγάζουν τους τεχνολογικούς κολοσσούς και θησαυρίζουν εις βάρος της λαϊκής μάζας. Η  - και με τον Νόμο πλέον - δυνατότητα που δίνεται στους βουτηγμένους στην απόγνωση πολίτες, να πωλούν μέρη ή ακόμη και το σύνολο της ύπαρξης τους, έχει καταντήσει την αξία της ανθρώπινης οντότητας ίση με το μηδέν. Και οι ακτιβιστικές φωνές ολοένα και μειώνονται...

Ανάμεσα σε εκείνους που δέχονται να παραστήσουν το ινδικό χοιρίδιο, έναντι γερών χρηματικών ανταλλαγμάτων, είναι ο Ρεντά, μεσήλικας μοναχικός Παριζιάνος, κάποτε πρωταθλητής της ελεύθερης πυγμαχίας με το μαχητικό ψευδώνυμο Αρές, που ένας οδυνηρός τραυματισμός του κόστισε την μεγάλη καριέρα που οραματιζόταν και πλέον από τις κατώτερες βαθμίδες της παλαιστικής ιεραρχίας, μάχεται στο μόνιμα online σε λάιβ μετάδοση, ρινγκ, περισσότερο για να δοκιμάσει τις ντόπες που βάζουν στο σώμα του οι κυρίαρχες φαρμακευτικές μπράντες. Η σύλληψη της αγαπημένης του αδελφής από την Αστυνομία, με την κατηγορία της αντιεξουσιαστικής δράσης, θα τον αναγκάσει από την μια στιγμή στην άλλη, να αναλάβει την κηδεμονία των δύο ανήλικων θυγατέρων της, αλλά και στο να βρει τον τρόπο, ακόμη και παράνομα, να την βγάλει από τα κάγκελα της βάναυσης φυλακής. Την ίδια στιγμή που η συνεργαζόμενη με αυτόν χρυσοφόρα φάμπρικα Donevia, θα επιχειρήσει να δοκιμάσει στο σώμα του το καινούργιο της στεροειδές...

Σε έναν κόσμο που στην πρώτη του όψη θυμίζει έντονα εκείνον τον υγρό, σκοτεινό, φοβιστικό και βίαιο του πρωτοπόρου Blade Runner μας ταξιδεύει η ματιά του σκηνοθέτη Jean Patrick Benes, πουλέν του διανύοντα πλέον διεθνή καριέρα Louis Letterier, για ορίσει την ατμόσφαιρα της εξαθλίωσης και της ανέχειας, αποτέλεσμα της ακραίας φτώχειας που ήδη βιώνουμε στις μέρες μας. Ένα περιβάλλον νοσηρό, τιγκαρισμένο στην εγκληματικότητα και την αδικία, που η υπόσταση του ανθρώπου δεν έχει την παραμικρή αξία και στην οποία βασιλεύει ο κανόνας του ισχυρού, του παραλή, που πλέον έχει υποκαταστήσει τις δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις. Σε αυτό το βροχερό και μουντό ντεκόρ, κινείται η φιγούρα του γιγαντόσωμου Αρές, που αηδιασμένος από τις συμπεριφορές του κόσμου, έχει κλειστεί στον εαυτό του και νοιάζεται, όπως η συντριπτική πλειοψηφία, μόνο για την δική του επιβίωση. Τα πάντα γύρω του μοιάζουν καχύποπτα και αρπαχτικά, ο ίδιος όμως έχει τόσο το ατομικό σθένος, όσο και τις διασυνδέσεις για να δει και το επόμενο ξημέρωμα ζωντανός.

Η ανατροπή στην ισορροπία της καθημερινότητας του θα έλθει όταν θα κληθεί να συντηρήσει τα δύο φοβισμένα κορίτσια, να βγάλει από το φρέσκο την σίμπλινγκ του, αλλά και να δοκιμάσει το καινούργιο ναρκωτικό που θα τον τονώσει με υπεράνθρωπες δυνάμεις. Μαζί με τις απρόσμενες νίκες στο μέχρι τελικής πτώσης κατς, θα έλθουν και οι χρηματικές ανταμοιβές, πολύ σύντομα όμως θα κατανοήσει πως το να κρύβεται πίσω από την βιτρίνα του πειραματόζωου δεν είναι η λύση. Και τότε θα εκκινήσει ενός διαφορετικού είδους μάχη, που στην καρδιά της φέρει τις σφραγίδες της τιμωρίας και της εκδίκησης.

Αισθητικά και λαμβάνοντας υπόψη το κόστος του, το φιλμ παίρνει άριστα και με αμέτρητους τόνους. Από το Παρίσι που γνωρίζουμε, όρθια έχουν μείνει μόνο τα γνώριμα αξιοθέατα, που έχουν υποστεί την ανάλογη μετάλλαξη ένεκα της κατάρρευσης του γενικότερου συστήματος, αποδιδόμενα μάλιστα σε βερσιόν που προκαλούν σοκ στην θωριά τους. Ειδικά η πλατεία Κονκόρντ... Η πλοκή δε του Ares σφιχτοδεμένη και δοσμένη σε τέμπο ακατάπαυστο, μέσα σε χρονικό εύρος σκάρτων ογδόντα λεπτών, πέραν των σοσιολογικών προβληματισμών για το που ακριβώς οδηγείται η Ηνωμένη Ευρώπη, δίνει προς το φινάλε της κι ένα σύνθημα αντίστασης σε όσους αποφασίζουν εκ του ασφαλούς για το σύνολο, αρχής γενομένης από την αποτίναξη του παρτακικού δενβαριεσισμού που χαρακτηρίζει τον καθένα στην εποχή μας.

Υπόδειγμα οικονομίας, πρακτικής και φιλμικής, η Γαλλική ταινία αποτελεί μια πραγματική έκπληξη με τον τρόπο που διαλέγει να εισχωρήσει στην ματιά του θεατή της. Με έναν πειστικό Σκανδιναβό ηθοποιό στον βασικό ρόλο (ο Ola Rapace, πρώην κύρης και δότης του επωνύμου του, στην φημισμένη παντού πια, Noomi) να ορίζει τον ιδανικό Άρη, έναν αγέλαστο, ανέκφραστο, άβουλο κατ ουσίαν παλαιστή και έναν κεφάτο καρατερίστα στα εξαπτέρυγα (ο Micha Lescot ως πανέξυπνος διεμφυλικός) να μιξάρει το αντιφατικό μπρομάνς, η ταινία έχει διαρκώς εκείνον τον αποδοτικό ερμηνευτικά παλμό, που δεν την αφήνει ποτέ να κάνει κοιλιά. Και να πείσει εντέλει πως στην επανάσταση χρήσιμοι είναι όλοι, ακόμη και οι περιθωριοποιημένοι και οι κοινωνικά αποκαλούμενοι μηδενικοί. Βίαιο, σκληρό, απότομο, ανατριχιαστικό ενίοτε, σίγουρα ακατάλληλο για ευαίσθητους, το φιλμ, φαντάζει ως μια μελετημένη προοπτική του τι ακριβώς έρχεται. Όσο στεκόμαστε εθελούσια ψεκασμένοι ε..?

Ares: Κίνδυνος στο Παρίσι (Arès) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 20 Απριλίου 2017 από την Odeon
Περισσότερα... »

6 Days PosterΜπροστά στον τρόμο, ένα έθνος θα κληθεί να δείξει το πραγματικό του πρόσωπο. Βασισμένο στα πραγματικά περιστατικά που συγκλόνισαν την Βρετανική κοινή γνώμη 37 χρόνια πριν, είναι το θρίλερ 6 Days που υπογράφει σκηνοθετικά ο Toa Frazer σε σενάριο του Glenn Standring, που πραγματοποίησε ενδελεχή έρευνα για να αποτυπώσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τα γεγονότα. Πρόκειται για την ανατριχιαστική ιστορία της εξαήμερης κατάληψης της Ιρανικής πρεσβείας στο Λονδίνο, τον Απρίλιο του 1980 από έξι πάνοπλους εξτρεμιστές, που απαίτησαν την άμεση πραγματοποίηση των αιτημάτων τους, κρατώντας για ομήρους 26 εργαζόμενους της διπλωματικής αποστολής. Για κοντά μία εβδομάδα, έχοντας την αμέριστη υποστήριξη της πρωθυπουργού Θάτσερ, οι δυνάμεις ασφαλείας, με την βοήθεια των άριστα εκπαιδευμένων SAS, θα εκπονήσουν πλάνο απελευθέρωσης των εγκλωβισμένων στο κτίριο, με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Η αναπαράσταση του χρονικού της επέμβασης των πεζοναυτών, όπως αποκαλύπτουν οι λίγες εικόνες του τρέιλερ, προσπαθεί να ταιριάξει αισθητικά με την εικόνα της παρελθοντικής εποχής, στοιχείο που διακρίνει άλλωστε τους προερχόμενους από το Μεγάλο Νησί κινηματογραφιστές. Η ταινία πάντως θα πραγματοποιήσει την διεθνή της πρεμιέρα στις 4 Αυγούστου 2017.

6 Days Movie

Τρία είναι τα πρόσωπα που το σενάριο εστιάζει για να κτίσει την πλοκή του. Ο πεπειραμένος διαπραγματευτής Μαξ Βέρνον, που έρχεται σε επαφή με τους τρομοκράτες για να μάθει τα πραγματικά τους κίνητρα και πλάνα (ο πάντα εξαιρετικός Mark Strong), η ρεπόρτερ του BBC Κέιτι Άντι που έφτασε κοντύτερα από τον καθένα στον τόπο του δράματος (την υποδύεται η Αυστραλέζα Abbie Cornish) και ο άρτια καταρτισμένος κομάντο Ράστι Φίρμιν, που ηγήθηκε της επίθεσης καταστολής (με την μορφή ενός εκ των πλέον αναγνωρίσιμων Βρετανών ηθοποιών, του Jamie Bell).

Στις δικές μας αίθουσες? Ακόμη δεν έχει προγραμματιστεί!


Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 13 - 17 Απριλίου 2017 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
The Fate of the Furious
UIP
1
187
54.454
92.976
2
The Boss Baby
Odeon
2
92
5.790
53,828
3
Smurfs: The Lost Village
Feelgood Ent.
3
97
3.026
102.675
4
Ghost In The Shell
UIP
3
21
1.503
45.570
5
Beauty And The Beast
Feelgood Ent.
5
51
1.400
171.585
6
Get Out
UIP
5
14
1.018
66.788
7
Logan
Odeon
7
6
490
187.644
8
Kong: Skull Island
Tanweer
6
8
439
104.987
9
The Secret Scripture
UIP
2
15
352
5.658
10
Un Sac De Billes
Odeon
1
25
271
1.219


Περισσότερα... »

Fast and Furious: Μαχητές των δρόμων 8 (The Fate of the Furious) PosterFast and Furious: Μαχητές των δρόμων 8
του F. Gary Gray. Με τους Vin Diesel, Dwayne Johnson, Jason Statham, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Chris Bridges, Nathalie Emmanuel, Kurt Russell, Scott Eastwood, Charlize Theron, Helen Mirren


Ο συντονιστής του παιχνιδιού!
του zerVo (@moviesltd)

Αυτό που συμβαίνει με την περίπτωση των Fast And Furious, από εκείνη την πρώτη φορά που εμφανίστηκαν στο εκράν, λίγο μετά την έλευση της νέας χιλιετίας, ίσαμε τις μέρες μας, είναι πρωτόγνωρο και δεν έχει προηγούμενο στα χρονικά του σινεμά. Ένα πρότζεκτ που σχεδιάστηκε όχι και τόσο φανφαρόνικα, για να καλύψει τις κινηματογραφικές ανάγκες των φίλων των μηχανοκίνητων σπορ, που μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες ζωής κι αφού πέρασε και από το στάδιο της απαξίωσης και της σχεδόν καταστροφής, ορίζει το υπ αριθμόν ένα action franchise της εποχής μας! Η καθολική αποδοχή των Μαχητών των Δρόμων από το κοινό, διόλου τυχαία είναι, μιας και το σίριαλ πλέον ακολουθώντας Τζειμσμποντικές σχεδιαστικές προσταγές, σε υφή, στόρι, ταχύτητα και βεβαίως μάρκετινγκ, στο τακτό ανά διετία ραντεβού του, είναι κομμένο και ραμμένο σε τέτοια μέτρα για να σπάει ταμεία. Αισίως λοιπόν φτάσαμε στο νούμερο 8 του FF, στον πιο κομβικό αριθμό του άξονα μιας ομάδας, τον συντονιστή του παιχνιδιού, που ήδη έχει ανακοινώσει μέσω της παραγωγού Universal, ακόμη τρεις συνέχειες για το προσεχές μέλλον, μέχρι να συμπληρώσει την πολυαναμενόμενη (και βάλε) εντεκάδα...

Fast and Furious: Μαχητές των δρόμων 8 (The Fate of the Furious) Wallpaper

Αποτραβηγμένος εδώ και λίγο καιρό από τον συμμορίτικο τρόπο ζωής, στην πολύχρωμη και σαγηνευτική Αβάνα της νησιωτικής Κούβα, ο άσος του βολάν Ντομινίκ Τορέτο απολαμβάνει την γαλήνη της Καραϊβικής συντροφιά με την αγαπημένη του Λατίνα Λέτι Ορτίθ, που διαρκώς και στοργικά βρίσκεται στο πλευρό του. Μαθημένος να λειτουργεί μόνιμα στα κόκκινα, ποτέ δεν θα πει όχι σε προκλήσεις που θα τινάξουν στα ύψη της αδρεναλίνη του, συμμετέχοντας αραιά και που σε αυτοσχέδια ράλι στην παραλιακή λεωφόρο της πόλης του Φιδέλ, που στις περισσότερες περιπτώσεις θα τον αναδείξουν θριαμβευτή, χαρίζοντας του εκτός από τα σχετικά τρόπαια, τον σεβασμό των ντόπιων που δεν τον θεωρούν τίποτα παραπάνω από έναν ακόμη σνομπ γκρίνγκο. Γαλήνη και ηρεμία που δεν πρόκειται, όπως συνήθως, να κρατήσει για πολύ, καθώς στο διάβα του θα εμφανιστεί η εντυπωσιακής θωριάς, δεδηλωμένη τρομοκράτης Σίφερ, που με τον σατανικό της τρόπο θα τον πείσει να δουλέψει για εκείνη, προκειμένου να υλοποιήσει τα παρανοϊκά της πλάνα.

Απαρχή της συνεργασίας τους, απρόβλεπτη κίνηση του Ντομ που θα προκαλέσει τεράστια απορία στους κινούμενους κάτω από τις οδηγίες του πράκτορα Λουκ Χομπς, κομπανιέρους του, θα ορίσει μια μυστική αποστολή στο Βερολίνο για την ανάκτηση ενός ηλεκτρομαγνητικού υπερόπλου, που θα οδηγήσει σε φιάσκο, καθώς το πανίσχυρο EMP θα πέσει στα χέρια της σάιμπερ-εξρεμίστριας. Απορημένοι από την στάση του φυσικού τους ηγέτη που περιέργως αποσκίρτησε, οι στενοί του φίλοι θα κληθούν να ανασυντάξουν δυνάμεις ώστε να καθαρίσουν τόσο το δικό του, όσο και το δικό τους μέτωπο, ακόμη κι αν δεν είναι προετοιμασμένοι να μάθουν την σκληρή αλήθεια, που έχει αναγκάσει τον Τορέτο να ακολουθήσει το μη ενάρετο μονοπάτι.

Αν για κάτι μπορεί να παρασημοφορήσει κανείς τους ιθύνοντες που κρύβονται πίσω από τον σχεδιασμό των Fast And Furious, είναι που αποδεικνύουν για ακόμη μια φορά πως επιθυμούν παντί τρόπω το φιλμικό ετούτο πλάνο να προχωρήσει μελλοντικά όσο κανέναν άλλο, χωρίς ποτέ να βαρύνει την ματιά των θεατών του, βυθισμένο στην επανάληψη και την ανία. Για να το καταφέρουν αυτό στην όγδοη βερσιόν της σειράς, με την μαρκίζα The Fate Of The Furious, ρίχνουν άφθονο ενέσιμο υλικό στο σενάριο, με την προσθήκη τεσσάρων τουλάχιστον καινούργιων χαρακτήρων - η κακίστρω Σίφερ, δηλαδή, που θα επανέλθει εννοείται, μέσα στα τσίτα δερμάτινα που κάνουν ακόμη πιο ελκυστική την αγγελική Νοτιοαφρικάνα Charlize Theron, οι Men In Black, Kurt Russell και Scott Eastwood, αλλά και η Helen Mirren, ως η μαμά των πρώην κακών και νυν δικών μας αδελφών Σόου, με τον πρώτο, τον Ντέκαρ υπό την μόστρα του Βετανού Στάλιον Jason Statham να ενεργοποιείται για τα καλά στο σώμα του πανίσχυρου τιμ. Από το οποίο έχει πει ήδη αντίο, με εκείνον τον δακρύβρεχτο αποχαιρετισμό στο No,7, ο άτυχος Paul Walker...

Η σημαντικότερη μετεξέλιξη βεβαίως του σχεδίου έχει να κάνει με το γεγονός πως πλέον δεν μιλάμε για ένα απλό ερασιτεχνικό street race στους δρόμους του LA άντε και του Τόκιο (έτσι για να θυμηθούμε το τρίτο και λιγότερο πετυχημένο τσάπτερ) αλλά για μια ολοκληρωμένη βόλτα ανά την υφήλιο, όπου επιλεγμένες γωνιές της θα ορίσουν το σκηνικό για τις έντεχνα σκιτσαρισμένες σεκάνς ακατάπαυστης δράσης, από τον ικανότατο στο genre, F. Gary Gray. Με αφετηρία από το ηλιόλουστο κόκκινο νησί, που παντού στους τοίχους του θα δει κανείς την μορφή του Τσε να κυριαρχεί (που να το φανταζόταν αυτό κάποτε ο Κομαντάντε ε?) το ταξίδι στον χάρτη συνεχίζεται στην Γερμανική πρωτεύουσα, για να ολοκληρωθεί δια μέσου του εκρηκτικού περάσματος από το Μεγάλο Μήλο, στον χιλιάδων οκτανίων επίλογο που παίζει στις απέραντες παγωμένες εκτάσεις της Ισλανδίας, εκεί που οι τερορίστες έχουν βάλει στο μάτι ένα θηριώδες πυρηνικό υποβρύχιο!

Θα μου πεις πως αλλάζουν οι καιροί και από το νίτρο που δονούσε τον κινητήρα του αγωνιστικού του Ντομ μια φορά κι έναν καιρό, έχουμε περάσει σε μια άλλη διάσταση που την ισχύ δίνει η σχάση του ουρανίου! Αυτό ακριβώς θα πει προσαρμογή στις απαιτήσεις της εποχής, στο τι ακριβώς ζητάει το διψασμένο για action κοινό, που και βέβαια γουστάρει με τα χίλια τις γκαζιές και τα σπινιαρίσματα, αλλά να υπάρχει και το ανάλογο evolution, να μην παρατηρείται στασιμότητα. Εντολή που έχουν αρπάξει από τα μαλλιά οι ιθύνοντες και σερβίρουν ένα πληρέστατο αγωνιώδες (και με ανατροπές παρακαλώ, κάποιες εκ των οποίων θα θλίψουν τους αρχαιότερους φανς της σειράς) πανηγύρι, που εννοείται για αφετηρία του έχει τον δρόμο, ελάχιστο του όριο όμως έχει τον ουρανό, ίσως και ακόμη παραπάνω...

Στρατάρχης όλου αυτού του δοκιμασμένου και φυσικά χρυσοφόρου κινηματογραφικού σχεδίου, του πλέον ευέλικτου και εξελίξιμου που θα μπορέσει κανείς να βρει στα χρονικά, ο Vin Diesel, ο φύση και θέση διάδοχος του Sly και του Arnie, έχει πιάσει για τα καλά το νόημα και με κανέναν τρόπο δεν πρόκειται να το αφήσει να του γλιστρήσει από τα χέρια με μια στραβοτιμονιά. Στιβαρός κι εκφραστικός, ο μάτσο μαν με την χρυσή ψυχή αλλά και την θανατηφόρα πυγμή, με δεξί του χέρι τον μπρατσαρά The Rock και την Rodriguez σημαιοφόρο της καρδιάς του, δίνει το σύνθημα για να ξεκινήσει το υπερθέαμα, που όσο προετοιμασμένος γι αυτό κι αν είσαι, θα πάρεις μαζί σου ακόμη περισσότερο. Χαμός (όχι κακός), υπερβολές (παλιομοδίτικες τύπου 007, από εκείνες που μας έχουν λείψει), ατάκες (80ίλας γουστόζικες και ευρηματικές), τυπάρες γνώριμοι σε οποιοδήποτε πόστο (αναστήθηκε μέχρι και ο Σνέικ Πλίσκεν για χάρη τους), όλα παρέα σε ένα κοκτέιλ εντυπωσιακότατο, που αναμφίβολα θα μείνει στην μνήμη ζωντανό για μια διετία. Ώσπου να έρθει το επόμενο. Το Νούμερο 9. Ο σέντερ φορ που λέμε...

Fast and Furious: Μαχητές των δρόμων 8 (The Fate of the Furious) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 13 Απριλίου 2017 από την UIP
Περισσότερα... »

Στα δάση της Σιβηρίας (Dans les forêts de Sibérie) PosterΣτα δάση της Σιβηρίας
του Safy Nebbou. Με τους Personnaz, Evgeniy Sidikhin


Στις εσχατιές της πλάσης
του Θόδωρου Γιαχουστίδη (@PAOK1969)

Μια δήλωση αγάπης προς τη φύση

Αυτή είναι η 5η μεγάλου μήκους ταινία που σκηνοθετεί ο Safy Nebbou και η δεύτερη που προβάλλεται εμπορικά στη χώρα μας, μετά την ταινία «Το σημάδι του αγγέλου» (L'empreinte de l'ange, 2008). Το σενάριό της βασίζεται στο ομώνυμο, αυτοβιογραφικό βιβλίο του Sylvain Tesson. Ο Tesson είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς συγγραφείς της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας και ειδικότερα του «nature writing», όπως είναι ο όρος στα αγγλικά και αναφέρεται στους λογοτέχνες που δεν επισκέπτονται απλώς κάποια μέρη, αλλά ζουν στη φύση προτού γράψουν γι’ αυτήν. Από τους πιο γνωστούς εκπροσώπους του είδους, ο Γάλλος συγγραφέας βραβεύτηκε με το Prix Goncourt, ένα από τα σημαντικότερα βραβεία λογοτεχνίας, ακριβώς για αυτήν την ταινία.

Στα δάση της Σιβηρίας (Dans les forêts de Sibérie) Quad Poster
Η ταινία ήταν υποψήφια και για βραβείο Cesar μουσικής, για το σκορ που έγραψε ο Ibrahim Maalouf, ο οποίος τελικά το κατέκτησε κιόλας! Στη Γαλλία την ταινία είδαν πάνω από 140 χιλιάδες θεατές στις δύο πρώτες βδομάδες προβολής της. Κι εμείς είδαμε την ταινία στο πλαίσιο του περασμένου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.

Η υπόθεση: Ο Τεντί έχει κουραστεί από τη βοή του σύγχρονου κόσμου. Για να εκπληρώσει την ανάγκη του για ελευθερία, αποφασίζει να απαρνηθεί τις πολυτέλειες μίας εύρωστης ζωής στο Παρίσι. Εγκαταλείπει την υψηλή θέση υπευθύνου νέων μέσων επικοινωνίας σε μεγάλη εταιρία, κλείνει μια για πάντα το κινητό του και ταξιδεύει ως τον παγετό της λίμνης Βαϊκάλης στη Σιβηρία, επιλέγοντας τη ζωή σε μία καλύβα, με τα απολύτως απαραίτητα, χωρίς κανέναν άνθρωπο γύρω του, με τον κοντινότερο καταυλισμό να απέχει πολλά πολλά χιλιόμετρα. Σιγά σιγά αντιλαμβάνεται ότι η ζωή σε ένα τέτοιο μέρος δεν έχει μόνο την ηρεμία που είχε φανταστεί. Ο κίνδυνος καραδοκεί ακόμη και στο πιο φωτεινό τοπίο. Το βράδυ που χάνεται στη χιονοθύελλα θα μπορούσε να είχε αποβεί μοιραίο αν δεν ήταν εκεί ο Αλεξέι, ένας Ρώσος καταζητούμενος που ζει κρυμμένος στα δάση της Σιβηρίας για χρόνια. Ανάμεσα σε δύο τελείως διαφορετικούς άνδρες αναπτύσσεται μία φιλία που είναι συγχρόνως τόσο αναπάντεχη όσο και απαραίτητη - και για τους δύο!

Η άποψή μας: Πραγματικά απίστευτη ταινία είναι τούτη εδώ. Που πετάει στον αέρα πάρα πολλά μπαλάκια, κατορθώνοντας να μην χάσει κανένα από αυτά, πετυχαίνοντας να μην πέσει κανένα από την υπέροχη τροχιά του. Ως ταξιδιωτικό ντοκιμαντέρ λειτουργεί εξαιρετικά. Παθαίνεις πλάκα με την ομορφιά αυτού του σκληρού και απάνθρωπου τοπίου! Πάγος, πάγος, πάγος παντού, σε όλα τα σχήματα, με πολλά χρώματα και ανοιχτωσιά μέχρι εκεί που πιάνει το μάτι! Η απόλυτη ησυχία. Η απόλυτη ηρεμία. Η απόλυτη μοναξιά! Είναι αυτό η απόλυτή ελευθερία; Για τον Τεντί είναι! Ένας άνδρας μόνος, αντιμέτωπος με τη φύση. Γουάου! Και λέμε για ταξιδιωτικό ντοκιμαντέρ μιας που αυτό που βλέπουμε δεν θα μπορούσαμε να το δούμε υπό κανονικές συνθήκες. Εντάξει, τρελαμένοι υπάρχουν πολλοί αλλά δεν ξέρω κανέναν που θα μπορούσε να φτάσει στις εσχατιές του κόσμου και να ζήσει εκεί, μόνος ή σχεδόν μόνος για έναν ολόκληρο χρόνο!

Έτσι λοιπόν, αυτός είναι ο μόνος τρόπος να θαυμάσουμε τούτη τη σχεδόν απάτητη ομορφιά – αυτή η ταινία. Αυτό, ναι, είναι ένα Survivor που αξίζει να δεις, μακριά από fake δοκιμασίες και ίντριγκες για τον τηλεοπτικό φακό. Για το θεαθήναι δηλαδή, τηλεοπτικώς... Λειτουργεί εν μέρη και ως κοινωνιολογικό ντοκιμαντέρ. Μαθαίνεις δυο τρία πράγματα για τα ήθη και έθιμα των λίγων ανθρώπων που ζουν στην περιοχή. Θαυμάζεις την ταινία όμως και για άλλο λόγο. Για τον πρωταγωνιστή της, Raphaël Personnaz. Δεν ξέρω αν υπήρχε δίπλα του συνεργείο με κουβέρτες και ισοθερμικά εσώρουχα ή αν έμενε κάθε μέρα μετά το γύρισμα στο πιο πολυτελές ξενοδοχείο του κόσμου αλλά ρε παιδιά, τι ατρόμητη στα όρια της ανθρώπινης αντοχής ερμηνεία! Ο τύπος μπαίνει ολόγυμνος μέσα σε μια τρύπα στον πάγο της λίμνης, καταχείμωνο, ενώ έχει βγει από το ολόζεστο περιβάλλον μιας σάουνας, έτσι όπως κάνουν συγκεκριμένοι λαοί, αλλά όχι ένας καλοαναθρεμμένος Γάλλος ηθοποιός! Τον έβλεπα και δεν πίστευα στα μάτια μου! Εκτός κι αν όλο αυτό ήταν εφέ, οπότε πάσο.

Το τρίτο και σημαντικότερο: όλα αυτά δημιουργούν το πλαίσιο για να περιγραφεί μια υπέροχη, ανδρική φιλία! Από τη στιγμή που συναντιούνται ο Τεντί με τον Αλεξέι, όλη η ταινία αλλάζει. Οι δυο ξένοι μεταξύ τους αυτοί άνθρωποι συναντιούνται σε ένα αφιλόξενο μέρος, από το πουθενά, βοηθούν ο ένας τον άλλο και κυρίως ξεγυμνώνονται ο ένας στον άλλο: ψυχικά. Λίγη παραπάνω βότκα και ο κίνδυνος θανάτου από μια ξαφνική χιονοθύελλα το πετυχαίνουν αυτό! Η σκηνή όπου ο επί 12 χρόνια χαμένος από προσώπου γης Αλεξέι ρωτάει τον Τεντί ποιος κυβερνάει τη Ρωσία και ποιος είναι ο πρόεδρος των ΗΠΑ είναι τόσο αστεία, τόσο αυθόρμητη, τόσο όμορφη, που γελάς, χωρίς να χρειάζονται χοντράδες. Η δε σκηνή όπου ο Τεντί πηγαίνει στο Ιρκούτσκ για να πάρει φάρμακα για τον νέο του φίλο και ζητάει από μια γυναίκα να του εξηγήσει τι λέει το γράμμα – σημείωμα που του έδωσε ο Αλεξέι, είναι τόσο συγκινητική και τόσο σπουδαία, που δεν μπορεί, θα σας πάρουν κι εσάς τα ζουμιά.

Υπέροχη, πραγματικά πολύ όμορφη ταινία, τόσο καυτή που καίει την οθόνη – κι ας έχει γυριστεί σε συνθήκες θερμοκρασίας υπό του μηδενός... Ναι, ίσως η φυγή «προς τα μέσα», προς τα βασικά, να αποτελεί την απάντηση στα αγωνιώδη ερωτήματα του σημερινού ανθρώπου.

Στα δάση της Σιβηρίας (Dans les forêts de Sibérie) Rating


Στις δικές μας αίθουσες? Στις 13 Απριλίου 2017 από την Danaos Films
Περισσότερα... »

Νύχτες Πρεμιέρας 2016 Πόστερ
1o En Lefko Film Festival
26 Απριλίου - 3 Μαΐου 2017


Σε απόλυτες γραμμές ο Έλληνας σινεφίλ είναι μέγας φεστιβαλιστής. Σε βαθμό που υπάρχει το ενδεχόμενο οι φορές που θα διαβεί το κατώφλι του σινεμά μέσα σε μια ολόκληρη σεζόν, να είναι σημαντικά περισσότερες κατά την περίοδο που λαμβάνει χώρα ένα κινηματογραφικό πανηγύρι στην πόλη του, από όλες τις υπόλοιπες που απλώς θα επιθυμήσει να παρακολουθήσει ένα φιλμ, με την παρείτσα του. Είναι Ιβεντάκιας ο Έλληνας, που λες. Ψοφάει και σκίζει ρούχα, όχι για την στιγμή που θα πάρει μπροστά η μουβιόλα, αλλά για την ώρα που θα πάρει στα χέρια του το τρίπτυχο πρόγραμμα του οποιουδήποτε θεσμού για να ξεκινήσει με τον στυλογράφο του να μαρκάρει όλα όσα δεν πρόκειται επ ουδενί να χάσει, στο επταήμερο / δεκαήμερο που θα τρέχει η γιορτή. Δεν είναι τυχαίες άλλωστε, οι θεόρατες ουρές που παρατηρούνται σε φεστιβαλικά φιλμς που στην κανονική τους πρώτη προβολή κυνηγούν τους θεατές με το δίκαννο. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η Ιερά Οδός στο ύψος της Λαίδας, που στεγάζεται η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, όποτε κλείνει από την κοσμοσυρροή, είναι επειδή μέσα στην Ιερά Αίθουσα παίζει αφιέρωμα ή ρεστροσπεκτίβα σε κάποια διεθνή κινηματογραφία, σε κάποιον σημαντικό σκηνοθέτη, σε κάποια ιδιαίτερη θεματική. Ούτε φυσικά είναι συμπτωματικό που οι περισσότεροι κινηματογραφόφιλοι έχουν συνδυάσει την έναρξη του καθεχρόνιου χειμώνα, με την εκκίνηση του Σεπτεμβριάτικου Διεθνούς Φεστιβάλ των Αθηνών...

Ε, λοιπόν ήρθε η στιγμή που θα μάθουμε να συνδυάζουμε και την απαρχή του θέρους, με την ύπαρξη ενός ολοκαίνουργου θεσμού, που για μια εβδομάδα, εκεί στις αρχές του Μάη μήνα, θα το παλεύει να κεντρίσει κι εκείνος από την μεριά του το ενδιαφέρον όλων των φίλων του καλού σινεμά, Που με τα μολυβάκια τους ξανά προβλέπω θα στηθούν στις ουρές απόξω από τους σινεμάδες που θα παίζονται οι επιλεγμένες ταινίες, που θα απαρτίσουν τις ρουμπρίκες τους. Με την υποστήριξη ενός από τους ποιοτικότερους ραδιοσταθμούς της Αθήνας, καταφτάνει το 1ο En Lefko Film Festival, για να το λέμε στα Γραικά, το μεγάλο Ανοιξιάτικο ραντεβού του Εν Λευκώ, που από την εξαγγελία του κιόλας δείχνει πως πολύ δύσκολα δεν θα επιτύχει, θα συνεχίσει, θα εδραιωθεί και εννοείται θα το καρτερούμε ετησίως, εκεί γύρω στην Πρωτομαγιά.

Για την παρθενική του εκδοχή το φεστ έχει επιλέξει για σπίτια του, δύο από τα πιο χαρακτηρισμένα νεανικά και σινεφιλικά στέκια, το ιστορικό Ιντεάλ της Πανεπιστημίου και τον αρτχάουζ Δαναό της Κηφισίας, εκεί που αναμένεται να προβληθούν κοντά τρεις ντουζίνες δημιουργίες, για να χορτάσει το κοινό ποιοτικό σινεμαδάκι. Και όπως συμβαίνει με όλες τις γιορτές του είδους, έτσι κι αυτή εδώ, χωρισμένη σε τμήματα, επιζητά να πιάσει κατά το δοκούν, μεγαλύτερο εύρος από σινεμαδοφάγους, που θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν έργα, τα οποία ενδεχομένως να μην φτάσουν να πάρουν επισήμως διανομή.

Εννοείται επίσης πως όπως κάθε φέστα παγκοσμίως έτσι κι εδώ υπάρχουν διαγωνιστικά τμήματα. Το βασικό, το κονκόρσο, με την επωνυμία Under The Radar, θα προβάλλει έργα σημαντικών νέων δημιουργών του αύριο, που παίχτηκαν σε διεθνείς θεσμούς, μα ποτέ δεν έφτασαν μέχρι την ματιά των Αθηναίων θεατών. Πέντε χιλιάδες ευρώ θα είναι το τρόπαιο για την καλύτερη όπως θα την επιλέξει η σχετική επιτροπή, ενώ ανάμεσα τους όπως προβλέπει ο κανονισμός, θα υπάρχουν και δύο εγχώριας κοπής φιλμς. Ομοίως το αντίστοιχο τμήμα On Air, θα προβάλλει μουσικά ντοκιμαντέρ όπως τα επέλεξαν οι παραγωγοί του Εν Λευκώ 87.7 και σε αυτή την περίπτωση επίσης, το ποιοτικότερο θα αποσπάσει έπαθλο Δύο Χιλιάδων Ευρώ! Μια χαρά!

Φυσικά μεταξύ των διαγωνιστικών την μερίδα του λέοντος της επισκεψιμότητας του λαού αναμένεται να κερδίσει το κομμάτι με τις μεγάλες πρεμιέρες, υπό την μαρκίζα Red Carpet (ευρηματικό) που σε πρώτη προβολή θα μας δείξει κάποιες από τις πλέον αναμενόμενες κυκλοφορίες του καλοκαιριού. Κι έτσι για να πάρουμε μια πρώτη ιδέα, η πρώτη ετούτη βερσιόν του ELFF 2017, θα εκκινήσει με το ας ελπίσουμε καλότυχο The Lost City Of Z του James Gray, που περιγράφει την απίστευτη και αληθινή ιστορία του εξερευνητή Ντέιβιντ Φόσετ, που σε περιοδεία του στην αχαρτογράφητη Αμερικάνικη ήπειρο, θα εντοπίσει στοιχεία που θα τον ωθήσουν να πιστέψει πως ο τόπος είχε ανακαλυφθεί πολύ καιρό πριν από τον Κολόμβο.

Πολύ ευρηματική είναι επίσης η ιδέα των διοργανωτών να στήσουν το πρώτο τους αφιέρωμα σε μια σημαντική περσόνα του παγκόσμιου σινεμά, στον κατά τεκμήριο πιο πολυσυζητημένο ντιρέκτορα της εποχής μας. Ο Καναδέζος Denis Villeneuve, που έχει δημιουργήσει έναν πανίσχυρο πυρήνα θεατών που βλέπουν και ξαναβλέπουν έργα του, όπως τα IncendiesPrisonersEnemySicario και βεβαίως το πολύ πρόσφατο Arrival, παίρνει λευκή κάρτα για να παρουσιάσει τις πρώτες άγνωστες στους περισσότερους ταινίες του, Un 32 Aout Sur Terre, Maelstrom και Polytechnique. Εξαιρετική δυνατότητα που δίνεται να απολαύσουμε στις πολύ μεγάλες ίντσες τις αρχικές φιλμικές ιδέες του Κεμπεκουά. Όπως απίθανη είναι η επιλογή στην βινιέτα Small Screen on Big Screen, της πρώτης προβολής της μίνι σειράς υπογραφής Rainer Werner Fassbinder, Οκτώ Ώρες δεν κάνουν Μια Μέρα (Acht Stunden Sind Kein Tag), ενός ορόσημου πέντε επεισοδίων της Γερμανικής τηλεόρασης, που θα δοθεί στους Αθηναίους φεστιβαλιστές σε αποκατεστημένη κόπια και σε πρώτη πανελλήνια προβολή, αμέσως μετά την αντίστοιχη παρουσίαση της στην τελευταία Berlinale.

Εις αναμονή λοιπόν του πλήρους προγράμματος και του φυλλαδίου εννοείται, που θα γεμίσει μολυβιές, γραμμές, SOS και Must See, από τον κατάλογο της πανέξυπνης έμπνευσης που αναμένεται να τιγκάρει και τις δύο κεντρικές αίθουσες από τις 26 τ' Απρίλη! Καλή Επιτυχία!
Περισσότερα... »

Αρχηγός από Κούνια (The Boss Baby) PosterΑρχηγός από Κούνια
του Tom McGrath. Με τις φωνές των Alec Baldwin, Miles Christopher Bakshi, Tobey Maguire, Steve Buscemi, Jimmy Kimmel, Lisa Kudrow, Conrad Vernon, James McGrath, James McGrath, David Soren


Αμάν Αδελφάκι μου!
του zerVo (@moviesltd)

Ακόμη κι αν χωρίς καμία αμφιβολία ορίζει τον πιο σπουδαίο δεσμό αίματος, υπάρχει μια ιδιόμορφη στιγμή στην χρονική του εξέλιξη, που - πλην κάποιων ελαχίστων εξαιρέσεων - όπως και να το κάνουμε έχει τα προβληματάκια και τα ζόρια της. Έστω κι αν χαρακτηρίζεται από την έντονη επιθυμία της συντροφιάς, εννοείται από την πλευρά του ήδη υπάρχοντος τέκνου, η έλευση του καινούργιου παιδιού στην φαμίλια, του νεογέννητου βρέφους, του αδελφού που επιτέλους αποφάσισε η μαμά να χαρίσει στο μέχρι στιγμής μοναχοπαίδι της, συνήθως συνδυάζεται από αντιφατικές σκέψεις και πράξεις από μεριάς του πρωτότοκου, που νοιώθει όλα εκείνα τα προνόμια που τύγχανε ως ώρας να τρεμοσβήνουν. Πάνε περίπατο δηλαδή, οι ολοήμερες αγκαλιές, τα χάδια και τα φιλιά, οι βόλτες και οι εκδρομές, τα παιχνίδια και τα δώρα, την ίδια στιγμή που αρχίζουν να μειώνονται, δραματικά, τα προσωπικά χατίρια όλων των οικείων, αφού πλέον στο παιχνίδι μπαίνει η μοιρασιά. Έχει την πλάκα του φαινόμενο, που για να μην κρυβόμαστε, όχι σε λίγες περιπτώσεις οδηγείται και σε ακραίες εκρήξεις ζήλιας. Ζητηματάκι που όλοι μας λίγο έως πολύ βιώσαμε είτε ως παιδιά, είτε ως γονείς και που αποτελεί την θεματική βάση του νέου animation της Dreamworks, The Boss Baby...

Αρχηγός από Κούνια (The Boss Baby) Quad Poster
Παραδεισένια είναι η ζωή που περνάει μαζί με τους λατρεμένους του γονείς, Τεντ και Τζανίς, ο επτάχρονος Τίμοθυ Τέμπλετον, μιας και ως μοναχογιός, οι δυο τους ασχολούνται με εκείνον ολημερίς, πραγματοποιώντας του όλες τις επιθυμίες, κάτι που για κανέναν λόγο ο μικρός δεν θα ήθελε να αλλάξει. Μέχρι που εντελώς αναπάντεχα ένα πρωινό, η ονειρική καθημερινότητα του θα αλλάξει ολοκληρωτικά, από την στιγμή που ο πατέρας κι η μητέρα του, θα του ανακοινώσουν τον ερχομό στο σπίτι του λίγων ωρών ζωής, μικρού του αδελφού, ενός μωρού που στο εξής θα πρέπει να προσέχει, να συντροφεύει και να αγαπά, ως ο υπεύθυνος Big Brother της οικογένειας. Χμμμ. Από την πρώτη τους κιόλας συνάντηση όμως, ο Τίμοθυ θα αντιληφθεί πως πίσω από την αθώα μωρουδίστικη φατσούλα του νεοεισερχόμενου στο σπίτι, κρύβεται μια τεράστια απειλή για τα συμφέροντα του...

Και πραγματικά όσο περνά ο καιρός, ο μπόμπιρας που βλέπει την καταστροφή να καταφτάνει, θα καταλάβει πως το βρέφος δεν είναι αυτό που όλοι τριγύρω του πιστεύουν, αλλά ένας πανέξυπνος εχθρός κρυμμένος σε μίνι σωματάκι, που σκέφτεται δαιμόνια, μιλάει απειλητικά και το χειρότερο πράττει ότι μπορεί προκειμένου να μικρύνει τον Τίμοθυ στα μάτια των ανυποψίαστων γονέων, που ούτε καν αντιλαμβάνονται όσα λαμβάνουν χώρα στο παιδικό δωμάτιο. Και φυσικά δεν πρόκειται με τίποτα να αφήσει την κατάσταση να ξεφύγει από τα χέρια του και ο παράξενα συμπεριφερόμενος εισβολέας που του διέλυσε την ηρεμία να εξελιχθεί στον αγαπημένο γιο, τίτλο που είχε κερδίσει μέχρι τώρα με το σπαθί του.

Πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα η ιδέα της μεταφοράς σε εύθυμο κινούμενο σκίτσο, ενός υπαρκτού ζητήματος, που από λίγο έως πολύ καλούνται να ρυθμίσουν οι τουλάχιστον δίτεκνες φαμίλιες, δοσμένου με την λογική γλαφυρότητα που διέπει τις πολύ νεανικού σινεφίλ κοινού, παραγωγές του είδους. Το πρόβλημα αρχίζει να χωλαίνει όμως από την στιγμή που ο σωστά μελετημένος σεναριακός σπινθήρας, θα πρέπει να περιτυλιχθεί και με πλοκή προκειμένου να στηθεί μια ολοκληρωμένη animation πρόταση μεγάλης χρονικής διάρκειας κι εκεί, ακόμη και για παιδικό ταινιάκι, προορισμένο για να διασκεδάσει δεκάχρονους θεατές, μάλλον ξεπερνά κατά πολύ, ακόμη και τα πλέον ακραία όρια της φαντασίας...

Πραγματικά μπορούμε να αντιληφθούμε σε κάποιο βαθμό την αναταραχή που υπάρχει στο μυαλό ενός μικρού παιδιού, καθώς ο λαμπερός κόσμος του μοιάζει να διαλύεται από τον ερχομό του (εντέχνως αντιπαθητικού εδώ) βρέφους. Αυτή ακριβώς την αποκωδικοποίηση του τι τρέχει, προσπαθεί να επιτύχει η έμπνευση του έμπειρου και με πολυετή πορεία στο genre, από την εποχή του μέγκα χιτ Madagascar, αλλά και του πιο πρόσφατου Megamind, Tom McGrath, που παρουσιάζει τον νεοεισλεθόντα Μπος Μπέιμπυ, σαν έναν κοστουμαρισμένο πράκτορα, που σκέπτεται, μιλά και δρα μεγαλίστικα, απεσταλμένο μιας ιδιόμορφης οργάνωσης, που σκοπό της έχει να συντρίψει την ηρεμία, μεταξύ άλλων, του φουκαρά Τιμ. Γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα η μόστρα του μωρού να στερείται πλήρως της χαριτωμένης έκφρασης των συνομηλίκων του, σχεδόν άμεσα χάρη  στην κυνικών μορφασμών φάτσα του να ορίζεται ως ο αντιπαθητικός και όσο κι αν προσπαθεί το σκριπτ στην πορεία να ρίξει γέφυρες συμμαχίας και συμφιλίωσης μαζί του, κάτι τέτοιο να μην συμβαίνει ποτέ.

Δεν είμαι πάντως βέβαιος αν κάτι τέτοιο θα επιθυμούσε και η παραγωγή, επιλέγοντας να δώσει την αυστηρή φωνή του Alec Baldwin στον άρτι αφιχθέντα μικρομέγαλο διαβολάκο και ταυτόχρονα να εμπλουτίσει τις ατάκες του με λόγια που ο βετεράνος, πια, αστέρας έχει πει στο πρόσφατο κωμικό παρελθόν του στις βραδιές SNL. Από την άλλη μεριά δεν είμαστε και τόσο σίγουροι για το πως μπορεί το ανήλικο μυαλουδάκι όποιου πιτσιρικά παρακολουθήσει το The Boss Baby, να πιάσει τα αστεία του, στις καλά σχεδιασμένες και πολύχρωμες στιγμές δράσης του, εκεί που ενδεχόμενα να δει στο εκράν κάποιες αδικίες που έχει υποστεί και ο ίδιος στον δικό του χώρο. Σε κάθε περίπτωση όμως, έστω κι έτσι ξεχειλωμένα σε ανέκδοτα, αφήγηση και διδακτικές κεντρικές ιδέες, το καρτούν αποτελεί μια αξιοπρεπή πρόταση για επίσκεψη στην αίθουσα, που μάλλον δεν θα ενθουσιάσει όποιον το προτιμήσει, σίγουρα πάντως δεν θα τον απογοητεύσει κιόλας.

Αρχηγός από Κούνια (The Boss Baby) Rating



Στις δικές μας αίθουσες? Στις 6 Απριλίου 2017 από την Odeon
Περισσότερα... »



Ελληνικό Box Office 6 - 9 Απριλίου 2017 by OPTOMA


Φιλμ
Διανομή
Wks Αίθουσες
4ήμερο Ελλάδας
Σύνολο Ελλάδας
1
The Boss Baby
Odeon
1
113
23.936
23,936
2
Smurfs: The Lost Village
Feelgood Ent.
2
137
20.723
83.543
3
Ghost In The Shell
UIP
2
70
8.918
36.782
4
Beauty And The Beast
Feelgood Ent.
4
84
8.326
162.836
5
Their Finest
Odeon
1
29
5.025
5.025
6
Get Out
UIP
4
31
4.845
61.217
7
The Secret Scripture
UIP
1
29
3.337
3.337
8
Kong: Skull Island
Tanweer
5
12
2.336
102.508
9
Braqueurs
Odeon
1
18
2.214
2.214
10
Logan
Odeon
6
13
2.105
185.071


Περισσότερα... »