Συμβολικού χαρακτήρα η ταινία που άνοιξε την αυλαία του 69ου φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας, της πόλης που ιστορικά υπήρξε η γέφυρα ανάμεσα στην Ανατολή και στην Δύση, με την έννοια πως αφηγείται τις ιστορίες ανθρώπων που οι ζωές τους μοιράζονται ανάμεσα σε δύο κόσμους. Το The Reluctant Fundamentalist αποτελεί την καινούργια δημιουργία της Ινδικής καταγωγής, αλλά Αμερικάνικης παιδείας σκηνοθέτιδας Mira Nair, τρία περίπου χρόνια μετά την αποτυχημένη σε κάθε τομέα βιογραφία της Amelia, αλλά και έντεκα κατόπιν του Monsoon Wedding που της χάρισε την υπέρτατη διάκριση του θεσμού, το ολόχρυσο Λιοντάρι. Η ταινία που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Mohsin Hamid, αφηγείται την ιστορία ενός άντρα με ρίζες από το Πακιστάν, που αποτελεί μια από τις χρυσές ελπίδες του χρηματιστηριακού κόσμου της Γουόλ Στριτ, μέχρι την στιγμή της πτώσης των Διδύμων Πύργων και την έναρξη της αμφισβήτησης στο πρόσωπο του εξαιτίας της ασιατικής προέλευσης του.




Photo: Getty Images Europe / zimbio.com

"Το Fundamentalist μου έδωσε την δυνατότητα να εκπληρώσω έναν από στους σκοπούς της ζωής μου, αφού μιλάει για πρόσωπα που έχουν κοινά χαρακτηριστικά με εμένα, σκορπίζοντας την οντότητα τους σε δύο πατρίδες, σε δύο τόπους" είναι οι πρώτες κουβέντες της Nair, ενώπιον των παρευρισκόμενων στην συνέντευξη Τύπου. "Είμαι ένα παιδί της σύγχρονης Ινδίας, αλλά έχω ανατραφεί από έναν πατέρα που ήρθε από την Λαχώρη, πριν εκείνη αποσχιστεί από την χώρα και γίνει μέρος του Πακιστάν. Μέσω του φιλμ κατάφερα και πάλι να επισκεφτώ αυτή την πόλη, κάτι που έκανα για πρώτη φορά μόλις πριν από έξι χρόνια και να μελετήσω την μουσική κουλτούρα του τόπου, την ποίηση της γλώσσα Ουρντού, στοιχεία που έχω περάσει και μέσα στο σενάριο μου. Πρέπει να σας διαβεβαιώσω πως το Πακιστάν δεν είναι ακριβώς αυτή η χώρα που διαβάζουμε στις εφημερίδες, δηλαδή ένα κράτος που επικρατεί η διαφθορά, οι κάτοικοι τιμωρούνται με αποκεφαλισμό και η τρομοκρατία βασιλεύει. Εκείνο που θέλησα ουσιαστικά να πετύχω με την δημιουργία μου, πάνω στο κείμενο του Hamid, ήταν ένας διάλογος μεταξύ της Δύσης και της Ανατολής, των δύο μερών που έχουν αποσχιστεί χάρη στα γνώριμα συμβάντα την τελευταία δεκαετία. Να φέρω κοντά την Αμερικάνικη κοινή γνώμη στην Ισλαμική πραγματικότητα με ένα γεφύρι που θεραπεύει τις πληγές, γκρεμίζει τα στερεότυπα και βαδίζει πέρα από την άγνοια."

Ο κεντρικός χαρακτήρας της ιστορίας, ο Τσάνζεζ, τον οποίο υποδύεται ο Βρετανός ηθοποιός Riz Ahmed, κυνηγά το αμερικάνικο όνειρο και είναι πανέτοιμος να το πιάσει από τα μαλλιά μέχρις την ώρα που η επιστροφή του από ένα επαγγελματικό ταξίδι στις Φιλιππίνες θα σημάνει και την αφετηρία της προσωπικής του Οδύσσειας. Έχουν μεσολαβήσει άλλωστε οι επιθέσεις στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου και κάθε προσερχόμενος στις ΗΠΑ από την Μέση Ανατολή αντιμετωπίζεται πλέον με διαφορετικό μάτι. Η 11η του Σεπτέμβρη σημάδεψε την πορεία της Nair καθώς φαίνεται, με τα γεγονότα να συμβαίνουν ελάχιστες μόλις ώρες μετά την βράβευση της στην Μόστρα. "Μου πήρε μία εβδομάδα να επιστρέψω στην Νέα Υόρκη και να συναντήσω ξανά τον σύζυγο και τον γιο μου. Ήταν πραγματικά τρομακτικό αυτό που αντίκρισα και μου θύμισε αυτή η εικόνα πλάνα που είχα βιώσει και στον δικό μου τόπο, προσφυγικούς καταυλισμούς, ελικόπτερα στον αέρα, γενικότερα μια αίσθηση εμπόλεμης ζώνης. Ξαφνικά η Μητρόπολη έμοιαζε τόσο πολύ με την σκληρή αλήθεια της πατρίδας μου, είχε όμως συνάμα μια όχι φίλια όψη. Αυτό το συναίσθημα ήταν πραγματικά επώδυνο και αποτέλεσε την κυριότερη έμπνευση στην δημιουργία του έργου μου."



Photo: Getty Images Europe / zimbio.com

Δίπλα στην σκηνοθέτιδα, τόσο στην press conference όσο και στην παρέλαση στο κόκκινο χαλί του Λίντο, βρέθηκαν ο Liev Schreiber, που εδώ υποδύεται τον ρεπόρτερ - ερευνητή παρεξηγημένων κοινωνικοπολιτικών υποθέσεων, όπως αυτή που αφορά στον πρωταγωνιστή, αλλά και η Kate Hudson, που λογικά η λαμπερή της κορμοστασιά έκλεψε τα περισσότερα φλας των παπαράτσι, η οποία ερμηνεύει την μνηστή του Τσάνζεζ Χαν. Η ταινία The Reluctant Fundamentalist που ακόμη δεν έχει πάρει διανομή στις ΗΠΑ, δεν συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα της 69ης Μόστρα.

zerVo

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική