Ο Αετός της Αυτοκρατορίας

του Kevin Macdonald. Με τους Channing Tatum, Jamie Bell, Mark Strong, Tahar Rahim και τον Donald Sutherland


Quo vadis?
του zerVo
Το μεγαλύτερο ερωτηματικό που προκαλεί η παρακολούθηση μια τέτοιας χλαμυδοπεριπέτειας, είναι το αν και κατά πόσο, αυτά που περιγράφει ανταποκρίνονται στην ιστορική αλήθεια ή κατά συντριπτικό ποσοστό αποτελούν αποκύημα της φαντασίας των σεναριογράφων. Αν και προ δεκαετιών υπήρξε μια περίοδος που η Αρχαία Ρώμη και τα κατορθώματα της, βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, εντούτοις το είδος πέρασε μια μακρά περίοδο εξαφάνισης, μέχρι να το επαναφέρει στο προσκήνιο κατά σαρωτικό τρόπο ο Ridley Scott και να φτάσει μέχρι το ανώτερο επίπεδο καταξίωσης, τόσο εμπορικής όσο και καλλιτεχνικής. Συνεπώς, όπως αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων, το κοινό ελάχιστα ενδιαφέρεται αν οι περιπέτειες των Εκατόνταρχων και των Gladiators, αποδίδουν στο πανί πραγματικά περιστατικά, αρκεί αυτό όμως να το κάνουν με αξιοπρέπεια και μέθοδο. Άρα με βάση αυτή την συλλογιστική, ο Αετός της Αυτοκρατορίας δίκαια μπορεί να θεωρηθεί άξιο τέκνο του Μονομάχου...

Η ανάληψη των καθηκόντων της διοίκησης του συνοριακού φυλάκιου της Καληδονίας, από τον νεαρό και φιλόδοξο Μάρκο Ακύλα, έχει μόνο ένα στόχο: Να δώσει και την τελευταία ρανίδα αίματος για την Ρωμαική Αυτοκρατορία, αισθανόμενος ντροπή για την τραγική κατάληξη της φημισμένης ενάτης λεγεώνας, που αποδεκατίστηκε στην βόρεια Βρετανία, κάτω από τις εντολές του εκατόνταρχου πατέρα του. Αν και βαρύτατα τραυματισμένος, μετά την τελευταία μάχη που έδωσε ενάντια στους Κέλτες, μόλις πληροφορηθεί πως το έμβλημα της λεγεώνας, ο ολόχρυσος αετός, βρίσκεται στα χέρια μιας φιλοπόλεμης φυλής, στα βόρεια των τειχών του Αδριανού, θα ζητήσει την άδεια των Συγκλητικών, για να ταξιδέψει μόνος του μέχρι την αφιλόξενη γη, προκειμένου να γυρίσει πίσω το χαμένο λάβαρο και να αποκαταστήσει την χαμένη τιμή της οικογένειας του.

Κι έτσι δίχως την βοήθεια των πάνοπλων φαλαγγών, με μοναδικό του στήριγμα έναν ντόπιο σκλάβο, που έχει δώσει όρκο τιμής να τον προστατεύσει μέχρι τέλους, ο νεαρός αξιωματικός, καβάλα στ'άλογο θα βρεθεί ολομόναχος στην κόλαση των Χάιλαντς, για να τα βάλει με τις ορδές των αγριεμένων ιθαγενών. Αν και το στόρι θυμίζει κάτι από Lone Wolf McQuade, εντούτοις η πραγματικότητα είναι σημαντικά διαφορετική, με συνέπεια το σενάριο να μην πέφτει στον λάκκο της εξτρίμ αφέλειας και της γραφικότητας, αλλά να αποτυπώνει μια επική περιπέτεια, με συνοχή, δυνατή αρχή, ισορροπημένη μέση και ηρωικό φινάλε. Αν κάτι κάνει πάντως μεγαλύτερη εντύπωση στην σωστή αναβίωση του - περίπου - 140 anno domini, είναι που ο ικανότατος Σκωτσέζος Kevin McDonald, δεν στέκεται απλώς στην αναφορά των περιστατικών, αλλά αφορίζει και την επεκτατική τάση της κυρίαρχου της εποχής Ρώμης, που είχε σαν μοναδικό μέλημα την επέκταση των εδαφών της αυτοκρατορίας της, πνίγοντας στο αίμα τους λαούς που δεν θέλησαν να υποταχθούν στο ξίφος της. Οι συσχετισμοί με το σήμερα είναι και άμεσοι και ευκρινείς, με συνέπεια τούτου το φιλμ, να έχει μια μετριότατη πορεία στα box office της Υπερδύναμης. Η κριτική πολλές φορές δεν αντέχεται...

Για πες: Σίγουρα όμως και ο πρωταγωνιστής Channing Tatum δεν διαθέτει το υπερόνομα που θα απογειώσει μια όχι ιδιαίτερου κόστους παραγωγή όπως το The Eagle. Απλά διεκπεραιωτικός ο γοητευτικός Step Up, κινείται στις ράγες που προκαθόρισε ο Crowe, δίχως βέβαια να διαθέτει ούτε την ίδια οντότητα, ούτε και δυναμική. Υποστηριζόμενος από ένα μελετημένο καστ, με τον Billy Elliot Bell να υποδύεται τον μαχητικό υποτακτικό του, τον έμπειρο Donald Sutherland τον μακρινό θείο που τον στηρίζει στα δύσκολα και τον Tahar - Prophete - Rahim σε εντελώς αγνώριστη φόρμα, τον λυσσασμένο ηγέτη των "Ινδιάνων", οδηγεί τον ρόλο του διψασμένου για εξιλέωση Ρωμαίου πολεμιστή, δίχως πολλές εκπλήξεις, στην ολοκλήρωση. Που ακόμη κι αν σαν χαρακτήρας δεν είναι ιδιαίτερα ιστορικά αληθής, δεν χάνεις και την ώρα σου, αν δώσεις λίγη σημασία στους ηρωισμούς του...






Στις δικές μας αίθουσες, 10 Μαρτίου 2011 από την Odeon


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική